Los bericht bekijken
Oud 28 februari 2020, 16:48   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
...

Stel, en ik zeg wel stel dat een postbode loslippig is op café en zo dingen zegt van: "Morgen moet ik weer pensioenen rondbrengen, ik moet op 10 plaatsen zijn.
Een persoon met minder goede bedoelingen hoort dat en ...

De rest fantaseren jullie er maar zelf bij.
Een beetje geschiedenis:
zowat tot 30 jaar geleden waren er regelmatig overvallen op facteurs.
Ze hebben dan het verbod ingevoerd voor nieuwe pensioenen nog cash uit te betalen.
Sedertdien zullen er wellicht nog wel facteurs overvallen zijn, maar ik herinner me er toch geen.

25.000 pensioenen op 25.000 facteurs (een veronderstelling): dat is pakweg 1 ronde per maand met 1000 euro op zak. Wie gaat dat overvallen?

De meeste van die cash-pensioenen betreft waarschijnlijk +90-jarige weduwen van arbeiders die voor hun pensioenleeftijd overleden zijn.
Sukkels van minder dan 1000 euro per maand.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden