Los bericht bekijken
Oud 13 januari 2019, 11:23   #172
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.747
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Waar beweer ik dat ik bijzonder zou zijn en niet gewoon zou zijn zoals iedereen???
Door steeds maar weer te herhalen dat de wereld slechts schijn is en jij de kern weet.
Citaat:

Niet zo zeker van...
uitzonderingen daar gelaten.
Citaat:


Alsof jij de wereld tot iets eigens heb kunnen maken...
Dat is mijn atoomtheorie.
Citaat:
Waarom lopen de mensen dan de hele tijd rond met de gedachten dat ze niet echt leven, dat ze aan de kern van het bestaan voorbij lopen...
Dat is jouw idee.
Ik heb zoiets zelden horen zeggen, wel dat mensen het bestaan niet volledig kunnen begrijpen, dat het voor hun een mysterie is.
Nu, daarvoor is mijn atoomtheorie.
En de kern van je eigen wezen is je eigen denkende IK als Geest.
Dat is het wezenlijke van de mens, en ook als WIJ en als één met God te zijn.
Citaat:
Jij kunt enkel bezitten dat wat je kunt loslaten en dat geldt in de eerste plaats voor jezelf...
Je moet je zelf niet los laten, want dan ga je dood.
Je moet jezelf zijn.
Wel is er meer in het leven dan alleen jezelf en dat is de wereld en dat is God.
Citaat:
Niemand kan mijzelf van mij afnemen omdat ik het gewoon ben;
En net zei je nog dat je het los moet laten.
Bovendien veronderstelt het dat je weet wie je bent en je je hele leven constant verandert van geboorte tot je dood en daarna wedergeboren wordt als een nieuw persoon.
Kortom: God geeft en neemt.
En daar kun je slechts weinig aan doen.
Citaat:
terwijl als je in de schijn leeft alles en iedereen een bedreiging vormt voor je persoonlijk zijn...
Dan moet je toch duidelijk weten wat schijn is.
Zo is de leegte pure schijn en geen werkelijkheid.
Citaat:


Alleen al het idee dat je dat ook zou kunnen zijn, schrik je af???
Ik ben dat zeker niet gezien mijn atoomtheorie.
Daar buiten ben ik grotendeels als iedereen en daar heb ik geen problemen mee.
Citaat:
Een massamens kan ik mij moeilijk noemen daarvoor loop ik de massa niet achterna en leef ik, inderdaad in tegenstelling tot de massa die de geboden van derden volgt, volgens mijn eigen inzichten...
Maar wat dat eigene dan is, is me nog niet echt duidelijk.
Als dat die kern is als leegte, dan heb je dat gemeen met de opvatting van de yogi.
Citaat:


Dat zou inderdaad moeten, als verschoning kunnen we de kerken enkel ervan verdenken dat ze zelf niets begrepen hebben van de geboden van God en dat ze ipv een weg naar God te zijn, Gods beeld verduisterd hebben door zich tussen God en de gelovigen te plaatsen...
Dat heeft Jezus ook al gedaan en daarna de kerk en nu leven we in een overgang naar iets nieuws en dat is mijn atoomtheorie.
Citaat:


Ik wens je nog een lang leven toe, Harrychristus en ik wens je zo vlug mogelijk het inzicht toe dat, al of niet jouw atoomtheorie erkend, het Leven, de eeuwigheid gewoon verder gaat zoals het hoort, zoals het moet...
Dank je wel, en dat het leven verder gaat zoals God het wil, daar heb ik me al mee verzoend.
Citaat:
Misschien dat een dag jouw atoomtheorie de gewoonste zaak van de wereld zal zijn... wat doe dat ertoe als dat niet vandaag maar pas morgen zou zijn...
Nu, voor mij persoonlijk is dat wel zo belangrijk bij leven en welzijn dat nog mee te mogen maken.
Dat houdt me ook in leven.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden