Los bericht bekijken
Oud 22 december 2016, 11:18   #45
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Och, als je de Franstalige pers zo'n beetje volgt, is dit zeker niets nieuws. In Le Vif overdrijven ze wel nogal graag, maar ook in andere bladen is het regelmatig van dattum
De Franstalige pers is -in zijn geheel- anti-Vlaams (soms openlijk, meestal omfloerst). Ik zeg dit al JAREN. Jammer dat zovele Vlamingen zich daarvan niet bewust zijn.

De reacties van lezers onder de artikels gaat meestal nòg een stap verder...

Neem nu het bericht van vandaag dat Telenet (een duivels Vlaams bedrijf!) het Waals-Franse SFR Belux overneemt ! Mon dieu!

Citaat:
La pieuvre belgo-flamande étend ses tentacules. N'avait-on pas appelé l'accord de février 2008 des partis flamands sur les réformes de l'état, la note octopus? Prémonitoire!
Citaat:
Télénet, la flamandisation du cable �* Bruxelles et en Wallonie? Pour obtenir "Eurosport" dans une autre langue que le flamand : supplément (ce qui n'est pas le cas pour Proximus).
Citaat:
Les flamands dehors.
Citaat:
Ça y est maintenant, ils vont même fagotiser notre culture... Restez bien chez vous, marre des transferts économiques sud-nord, achetons wallon!
Citaat:
Du rouge, ils font des progrès... Je me souviens de l'époque où, dans ma commune de Bruxelles, ils nous ont été imposés comme unique cablodistributeur, avec leur image jaune et noir, leur personnel unilingue et leurs factures alles in het vloems.

Een lichtpuntje:

Citaat:
Une bonne nouvelle, j'ai quitté Forest (déservi par Telenet) pour Anderlecht (déservi par SFR/Numericable) et j'ai vraiment senti la différence (au niveau TV surtout, l'offre de chaines, l'interface du menu, la vod etc)
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden