Los bericht bekijken
Oud 13 juni 2018, 15:24   #415
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer je acht maand zwanger bent en dat kind niet wilt, zijn er andere mogelijkheden...anoniem bevallen is er één en dan je kind afstaan.
ja en ?
De vraag is nog steeds dezelfde

Citaat:
Ik ken geen enkele vrouw die wil wachten tot ze acht maand is, om vervolgens een keizersnede te doen en de baby in stukken te laten hakken.
ik ook ni... maar ge weet maar nooit he

Citaat:
Is er geen medische termijn die bepaald vanaf wanneer een kind levensvatbaar wordt beschouwd? Is dat niet zes maand? Daarna heet het geen abortus maar dood geboren kind.
Ik veronderstel dus dat termijnen wel te maken hebben met risico's en complicaties, tot 12 weken is er geen risico ( is toch al drie maand!) en kun je dus tot abortus overgaan.
Na 12 weken kan een zwangerschapsonderbreking nog wel wanneer bijvoorbeeld blijkt dat er sprake is van zware handicap en ouders daarom toch beslissen om de zwangerschap te onderbreken.
Dat wordt meestal vastgesteld voor zes maand zwangerschap.
Daarna denk ik niet dat het zonder grondige reden kan, en terecht, je kreeg tijd om na te denken en na zes maand is de foetus levensvatbaar.
aha ... nu zijn we er dus hé
Er wordt dus blijkbaar toch een onderscheid gemaakt ... ook al is dat arbitrair en enkel wat in de volksmond wordt gehanteerd
De medische wereld kent slechts embryo & foetus ... en 'baby' pas als het geboren is ook al wordt er gemakkelijkheidshalve over gesproken

De huidige abortuswet is niet voor piet-snot een 'abortuswet' hé... het dient het zaakje te regelen daar waar het vroeger verboden was
Het vroegere verbod repte met geen woord over embryo, foetus of zelfs 'baby'... het ging over vruchtafdrijving


Citaat:
Uw vergelijking met controle op borstkanker gaat natuurlijk niet op, een zwangerschap merk je echt wel, en is geen ziekte zoals kanker waar preventief op onderzocht wordt.
...dan hebt ge die vergelijking niet goed gesnapt hé
Het stukje waar ik het heb over dat ge na 20 jaar dat zou merken en dan naar een dokter stapt is slechts een detail.

Het gaat gewoon over het principe dat ge zelf de keuze hebt om te wachten ook al zou dat de zaak aanzienlijk ingewikkelder of gevaarlijker maken.
Dus nogmaals, enkel in die context als dat het zogenaamde argument moet voorstellen om die periode te verklaren, slaat dat wal noch kant

Laatst gewijzigd door praha : 13 juni 2018 om 15:25.
praha is offline   Met citaat antwoorden