Los bericht bekijken
Oud 18 februari 2004, 11:17   #9
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Beste meneer Dewinter,

Ik hoop dat u nog even de tijd vindt op mijn repliek te reageren:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip Dewinter
Het huwelijk bestaat reeds eeuwen als een instituut dat de wederzijdse rechten en plichten vastlegt tussen man en vrouw, met het oog op het krijgen van kinderen.
Dat is een invulling die de kerk aan het kerkelijk huwelijk geeft. Hier gaat het om het burgerlijk huwelijk, waarover de burger via de representatieve democratie (heeft) beslist. Ook binnen de jongerenafdeling van uw partij is men niet gekant tegen de openstelling van het burgerlijk huwelijk voor koppels van gelijk geslacht.

Citaat:
Ik zie niet in waarom we dat vandaag de dag zouden moeten wijzigen, op vraag van een zeer beperkte groep homo's.
Omdat het om een fundamenteel recht gaat (het recht om te huwen met de partner van je keuze), dat los staat van de mate waarin van dit recht gebruik zal worden gemaakt.

Citaat:
De meeste homo's waarmee ik spreek zijn in deze geen eisende partij. Zij kunnen best gelukkig zijn zonder huwelijk.
Het gaat om de vrijheid te mogen kiezen voor een huwelijk of niet.

Citaat:
Overigens meent het Vlaams Blok dat het vandaag de dag meer dan ooit nodig is te beklemtonen dat het gezin man-vrouw-kinderen de norm moet zijn die ondersteund moet worden. Zonder een stijging van het kinderaantal, zal ons volk binnen luttele decennia - zoals je ongetwijfeld weet - met ernstige problemen van vergrijzing te kampen krijgen.
De openstelling van het burgerlijk huwelijk voor homo- en lesbiennekoppels staat het huwelijk tussen man en vrouw niet in de weg. Of dacht u dat de niet-openstelling homo's en lesbiennes ertoe zou aansporen met een partner van het andere geslacht te huwen?

Bovendien moet u zich gewoon leren neerleggen bij de spontane demografische ontwikkelingen: de Vlaming sterft uit, wat nog rest vergrijst met de snelheid van het licht. Het is een illusie te denken dat u die evolutie nog kunt tegenhouden en het bewijst dat u niet in staat bent het socio-economisch systeem aan te passen aan de evolutie en daarom de evolutie wil aanpassen aan het systeem.

Pyramus
Den Duisteren Duikboot is offline