Los bericht bekijken
Oud 16 januari 2015, 22:31   #51
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht


VILVOORDE - De politie heeft vrijdagmiddag een 18-jarige jongen opgepakt in Vilvoorde omdat hij klaarstond om naar Syrië te vertrekken. Dat meldt RingTV en bevestigt de Vilvoordse burgemeester Hans Bonte (SP.A) aan onze redactie.

Het gaat om een 18-jarige jongen die afkomstig is uit een buurgemeente van Vilvoorde, maar wel in de stad school loopt, in het Katholiek Instituut voor Technisch Onderwijs (KITO). ‘De politie hield hem al een tijdje in de gaten, maar is vrijdagmiddag tot mijn grote spijt moeten optreden omdat hij op het punt stond naar Syrië te vertrekken’, bevestigt Bonte. De jongen beschikte onder meer over valse papieren om naar Syrië te vertrekken, en had op school de aanslagen in Parijs verheerlijkt.

‘Preventieve beleid werkt’

Voor Bonte is het duidelijk. ‘Na wat er in Parijs en Verviers is gebeurd, is het volstrekt onbegrijpelijk dat mensen het in hun hoofd krijgen om naar Syrië te vertrekken. Maar deze nieuwe arrestatie toont wel aan dat het preventieve beleid werkt.’

De Luikse burgemeester Willy Demeyer (PS) bevestigde vrijdagmiddag tijdens een persconferentie na afloop van de antiterreuracties donderdagavond nog dat de Luikse politie momenteel twintig personen in de gaten houdt, van wie vier teruggekeerde Syrië-strijders. In Vilvoorde zijn het volgens Bonte ‘helaas’ een ‘pak meer’. Concrete cijfers kon hij naar eigen zeggen niet geven, maar het gaat ‘zeker om het dubbele, en zelfs nog ‘meer’.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2015...mpaign=seeding

Begrijp ik niet? Waarom niet laten vertrekken en buiten houden?
Wat is het probleem?

Ik zou hem nog brengen en eens buiten, familiehereniging, stuur die maar achterna.

Moesten ze met al dat soort zo doen. opgeruimd staat netjes. Eigendommen die ze hier hebben verbeurd verklaren en 't land uit.

Hier geboren of niet maakt geen verschil.

Ik ken verschillende Georgiërs hier waarvan de kinderen ook hier geboren zijn, maar dat maakt hen nog geen Belgen hoor. Om Belg te worden moeten ze eerst de procedure voor naturalisatie doorlopen, en een verkregen nationaliteit moet ook terug ontnomen kunnen worden.

Laatst gewijzigd door Garry : 16 januari 2015 om 22:33.
Garry is offline