Los bericht bekijken
Oud 27 februari 2021, 23:14   #18
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

Een update m.b.t. mijn 'paranormale zintuigen'.

Zoals vermeld op www.corruptieverslag.nl, was een van de veronderstelde 'aanvallen' op mijn bedrijf een dubieuze investering van een Rabobank-investeerder. Rabobank is een Fortune 500-bedrijf en heeft haar hoofdkantoor in Utrecht.

Het project was een baanbrekende technologie voor internetwebsites.

De Rabobank-investeerder en een Nederlands SEO-bedrijf lieten een investering van € 45.000, - euro achter en wilden niet uitleggen waarom ze wegliepen, wat verdacht was omdat ze dat deden kort nadat een 6 maanden durende MVP met succes was afgerond (kostprijs voor mijn bedrijf: € 225.000 Euro). De BV was slechts 6 maanden oud. Het klopte niet, want ik was buitengewoon vriendelijk geweest in mijn communicatie.

Een zakenpartner uit Londen nam later nog eens contact op met de eigenaar van het SEO-bedrijf. De eigenaar wilde niet antwoorden. De reden dat hij en de Rabobank-investeerder hun investering opgaven en wegliepen, is een raadsel gebleven. Het was erg verdacht.

Vorige week

Het was te verwachten dat sommige mensen binnen de Rabobank hebben geprobeerd om te ontdekken waarom ze in een van mijn projecten hebben geïnvesteerd en zijn weggelopen nadat mijn deel van de overeenkomst was voltooid.

In de afgelopen dagen merkte ik dat iemand heel hard pushte en niet terugdeinsde. Ik kon me eenvoudigweg afvragen wat er uit voort kwam, en toen zag ik de visie van een persoon die verwant is aan Trafigura BV, een Nederlands/Brits oliemaatschappij.

Ik heb nooit een bankrekening gehad bij de Rabobank, dus er is absoluut geen geschiedenis / link die zou kunnen verklaren waarom ze mij zouden hebben aangevallen voor oneerlijke praktijken.

De Rabobank-investeerder leek het project te proberen te frustreren. Hij wilde me in contact brengen met het hoofd van performance van Google China en met grote olie-investeerders uit de VS, waarvoor ik was uitgenodigd om hen te ontmoeten op de luchthaven (olie en internet zijn niet gerelateerd en daarom heb ik dat aanbod destijds afgewezen).

De link met Trafigura BV is dat ik ooit heb meegeholpen te rapporteren over het feit dat het hoofd van dat bedrijf opzettelijk zeer giftig gifafval heeft gedumpt in de haven van een stad in Ivory Coast waar veel mensen om het leven kwamen en meer dan 85.000 mensen ernstig ziek werden.

Het gif was zo ernstig giftig dat de stad Amsterdam weigerde om het te verwerken. De topman (CEO) van het bedrijf zei toen in interne communicatie om het gif in de oceaan te dumpen met de notie "Voorbij Dover hoor, en zeker niet in de Oostzee."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trafigura BV
Een oliebedrijf uit Amstelveen (Trafigura Beheer) wilde afval van het gif-tanker schip Probo Koala, waarmee het niet terecht kon in Amsterdam, op open zee lozen. 'Voorbij Dover hoor, en zeker niet in de Oostzee.'

Uiteindelijk werd het gif gedumpt in Ivoorkust. Daardoor zouden zestien zwemmende Ivorianen om het leven zijn gekomen en 85.000 mensen ernstig ziek zijn geworden.

Het was voor justitie tot voor kort onduidelijk waarom het gif niet in zee is geloosd maar is gestort in de Ivoriaanse havenstad Abidjan.

'Topman Trafigura wist van giflozing Ivoorkust'

De topman van het in Amsterdam gevestigde handelsconcern Trafigura en een aantal medewerkers wisten dat het door hen ingehuurde schip Probo Koala gif dumpte in Ivoorkust. Dat blijkt volgens milieuorganisatie Greenpeace en een aantal media, waaronder de Britse krant The Guardian en de Volkskrant, uit interne correspondentie van het bedrijf.

Dodelijk giftige en hevig stinkende afvalstoffen

De Probo Koala was in de zomer van 2006 een drijvende raffinaderij. Op de Middellandse Zee werd de scheepslading benzine op primitieve wijze met natronloog gemengd om het zwavelgehalte in de benzine te verminderen. Daardoor werd de benzine meer geld waard. Bij dit proces ontstonden veel giftige en hevig stinkende afvalstoffen.

De Amsterdamse haven weigerde dit gifafval te verwerken. Daarna stuurde Jorge Marrero namens Trafigura op 5 juli 2006 om 07.47 uur een e-mail waarin hij volgens de politie waarschuwt om het gif niet te lozen in de Oostzee, 'omdat dit een bijzonder gebied is en zeker niet tussen Dover en de Oostzee. Het lozen mag pas gebeuren als Dover is gepasseerd, op weg naar Lomé (Nigeria)'.

Uit e-mailcorrespondentie tussen Trafigura-topman Claude Dauphin en medewerkers van het bedrijf zou blijken dat zij wisten dat er giftig afval op het schip aanwezig was en dat het transport hiervan vanaf de EU naar andere landen verboden was. Het bedrijf zou verder een valse factuur hebben laten opstellen om te verhullen dat Trafigura in Ivoorkust te weinig had betaald, waardoor duidelijk werd dat het afval niet op verantwoorde manier was verwerkt.
https://forum.fok.nl/topic/1341860/1/25

Wat mij opviel is dat de visie van deze persoon behoorlijk sterk werd in de dagen na de 'push', dus het resultaat van wat een bepaalde persoon binnen de Rabobank heeft gedaan, is niet een vermindering van hun slechte bedoelingen jegens mij.
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec (made in Utrecht)

Utrecht verdreef het Amsterdamse FEBO voor Manneken Pis. Het meest iconische café van de stad heet België (Oudegracht). Mijn favoriete Utrechtse cafés vindt u hier.

Laatst gewijzigd door ArjanD : 27 februari 2021 om 23:16.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden