Los bericht bekijken
Oud 1 april 2008, 22:20   #86
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Maar je hebt helemaal geen kéuze - nul what so ever - om deel uit temaken van de maatschappij. Je moét daar deel uit van maken. En niet alleen dat; je moét ook nog eens bereid te zijn om toé te laten dat de democratie over élk mogelijk aspect van je leven mag en kan heersen?
inderdaad uw vrijheid is niet oneindig...Hij stop namelijk waar die van de volgende begint.

Uiteraard moet je bereid zijn de spelregels te volgen...zo hoor je namelijk een spel te spelen.

Citaat:
Neen, dat is niet compatibel met liberale principes.
Natuurlijk wel dat ZIJN de liberale principes...

Citaat:
Dat betwijfel ik ten zeerste. De klassiek-liberalen (Smith, Locke, Say, Spooner, Spencer, Bastiat, Von Humboldt, Mises, Kirzner, Cantillon, Nock, Lachmann, ...) zouden gehuiverd hebben bij datgene wat hedendaagse liberalen soms durven verdedigen (de welvaartstaat...).
Ik denk eerder dat de grote meerderheid van deze denkers eens goed zou gelachen hebben met wat sommigen hier voorstellen . Maar dat laat niet weg dat wij de welvaartstaat an sich niet echt verdedigen hoor...

Citaat:
Geen énkele daarvan zou de huidige volkomen doorgeslagen verzorgingsstaat verdedigen.
En ik denk ook zeer weinigen van degene die zich liberaal noemen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden