Discussie: Anarcho-kapitalisme
Los bericht bekijken
Oud 18 oktober 2007, 12:25   #40
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
En los daarvan zal het anarcho-kapitalisme uiteindelijk leiden tot een authoritair of zelfs totalitair bestuur. Als morgen de anarcho-kapitalistische maatschappij ineenstort, zal er geen staat zijn om mij tegen te houden om in een eigen gebied mijn fascistische of stalinistische staat uit te roepen.

Het anarcho-kapitalisme zal uiteindelijk zichzelf kapotmaken.
In uw eigen gebied? Niemand zal u dan tegenhouden inderdaad, want met je eigendom doe je wat je wil - zolang je niemand anders enzovoort.

Als jij je achtertuin de Stalinistisch-Fascistisch-Autoritaire Republiek Zwankendamme wil noemen, zal ik je niet tegenhouden.

Vanaf het ogenblik dat je Lebensraum komt opeisen in mijn achtertuin, riskeer je echter dat er een pitbull achter je zit, of een boze eigenaar, of Group 4 - Securitas.

Als ik je stelling even op een grotere schaal mag herformuleren:
"Een systeem zonder wereldregering moet uiteindelijk in elkaar storten, want zonder wereldregering is er niemand die een willekeurig land zal tegenhouden wanneer het zichzelf uitroept tot fascistisch of stalinistisch land. Het zal dus uiteindelijk leiden tot een totalitaire wereld."
Klopt dat? Er zijn natuurlijk fascistische en stalinistische landen geweest, maar zou een wereldregering daar veel aan verholpen hebben? En is het zo dat, in afwezigheid van zo'n wereldregering, die fascistische en stalinistische landen alle andere gewoon onder de voet gelopen hebben?
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden