Los bericht bekijken
Oud 21 oktober 2019, 05:05   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard Syriëgangers slepen overheid voor rechter ...

Syriëgangers slepen overheid voor rechter: “Als ze niet mogen terugkeren, tekent België hun doodvonnis”

Citaat:
Dat de publieke opinie niet op terugkeerders zit te wachten, is geen argument voor Mohamed Ozdemir en Abderrahim Lahlali. "Het is aan de overheid om die opinie te keren, dan."
Er is geen mens die er een boodschap aan heeft dat men de Syriëstrijders terug naar ons land zou halen.

Ik val in herhaling als ik schrijf dat die mensen er zelf voor gezocht hebben om als Syrië strijder/ster te willen fungeren.

Is er ook maar iemand die ze zomaar eventjes alles wil vergeven wat zij daar in Syrië zijn gaan 'uitspoken?'

Citaat:
Vandaag stappen ze naar de rechter om een dwangsom van 7.500 euro per naam te eisen, totdat de overheid voldoende moeite doet. “Niet uit geldgewin, maar als stok achter de deur. België moet hen wettelijk gezien terughalen.”
Niet geloofwaardig die regel en ik hoop dat de overheid/rechters zich daar niet laten aan vangen.

Onze echte plicht is veiligheid voor onze eigen burgers/de EU, niet IS-kinderen/andere strijders terughalen.

En zij moeten niet gaan janken of 'stenen' naar die landen smijten die ze niet meer toelaten, niet meer welgekomen zijn, want zij stonden er zelf volledig achter om als Syrië strijder/ganger (andere strijder) door het leven ter gaan.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 oktober 2019 om 05:05.
Universalia is offline