Los bericht bekijken
Oud 10 april 2020, 15:39   #62
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat voor onzin wordt er over Rusland verteld?
Enkele punten dan, om te proberen niet in ellenlange off-topic discussies te belanden.

Sowieso is er heel negatieve en eenzijdige berichtgeving om het land in een slecht daglicht te stellen (eigenlijk wat Rusland soms ook doet in hun media hoor, bv met Vladimir Solovjov). Nogmaals, kijk maar eens naar al onze films waar Rusland "de grote boze slechterik" is.

Het zavtra verhaal wat ik aanhaalde, is een voorbeeld wat opgeblazen wordt (verkeerd vertaalde satire door echt een een super klein blad), wat zelfs tot in onze media en in officiele europese mededelingen belandt. Dat is bijna lachwekkend.

"Rotsvast-bewijs" zonder dat dat er is, dat Rusland de verkiezigen in Amerika heeft gehacked, terwijl onafhankelijke technische analyses dat helemaal niet aantonen en eerder in een andere richting denken (https://www.wordfence.com/blog/2016/...lware-ip-hack/). Dit wordt echter totaal niet belicht. Terwijl Amerikanen zich totaal niet interesseren in buitenlandse politiek, haalde Hilary Clinton het zelfs aan: het was niet haar campagnebeleid, het was de schuld van de Russen. Zo wordt tegenwoordig voor quasi elke cyberaanval de schuld in de schoenen van Rusland geschoven zonder enig bewijs.

De oorlog met Georgie, waar Rusland enkel en alleen maar als aggressor werd afgebeeld, en ik nooit in het nieuws de conclusie van het Europees onderzoek heb vernomen. Waarom worden zo'n dingen ook niet verteld?

Toen ik in Moskou was (ik denk toen de sancties begonnen), werd ik zelfs opgebeld door familie uit Belgie omdat ze bezorgd waren. In onze media stond dat de Russen zoveel schrik hadden van de buitenlandse mogendheden dat al de winkels waren leeggekocht en er dat de watervoorziening zelfs was stilgevallen. Nooit iets van gemerkt, volle winkels en overal water. En ik was echt geen "elite" die in het centrum woonde jammer genoeg, ik had en heb collega's die tot 50 km buiten Moskou woonden, waar ook alles OK was.

Zelfs in Frankrijk bleek het beleid van Macron niet de schuld te zijn van het protest van de gele hesjes, dat bleek door Rusland georganiseerd te zijn.

Afin, ik kan zo nog veel andere voorbeelden geven, er zijn veel kleine artikeltjes die ik vaak lees waarvan ik soms denk, te grappig voor woorden en wie gelooft dit nu. Ik herinner me dat ze ook de schuld waren van de problemen in Catalonie in Spanje, uiteraard de schuld van de BREXIT en whatever... ik onthou niet alles of noteer natuurlijk niet alles, maar er wordt toch zeker een bepaald klimaat geschept. En zoals ik in het begin al zei, Rusland doet dat zeker ook. Maar we moeten hier niet denken dat we hier geen propaganda kennen.... Langs de ene kant zijn ze klein, onmachtig en staan ze op rand van het failliet, langs de andere kant kunnen ze de hele wereld naar hun hand zetten. Tjah...
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden