Los bericht bekijken
Oud 16 december 2018, 10:19   #36
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb al gezegd dat ik tegen het idiote idee ben, om zomaar aan iedereen welk recht dan ook te geven. Een recht is de helft van een contract ; de andere helft zijn plichten. Gratis rechten uitdelen is een eigenaardig idee.

Maar dat heeft niks te maken met wat ik schrijf. Het is niet omdat men een afkeer heeft van rare, vreemde geplogenheden (dat is "xenofobie") dat men de mensenrechten schendt. Het is niet omdat ik van oordeel ben dat gedoekte vrouwen niet in het straatbeeld horen hier, dat ik die vrouwen in hun eigen contreien ga bombarderen of zo (wat een schending van hun mensenrechten zou zijn). Het is niet omdat ik iemand niet binnen wil laten in mijn huis, dat ik zijn mensenrechten schend. Ik ga hem niet aanranden. Ik ga geen klopjacht op hem houden. Ik wens gewoon niet dat hij bij mij binnenkomt.

Territorialiteit is misschien ook een "mensenrecht", nee ? Het recht om een afgebakend stuk aarde niet open te stellen voor anderen dan zij die daar al wonen, lijkt mij ook een fundamenteel mensenrecht. Het recht om mijn eigen opgebouwde infrastructuur enkel maar laten te gebruiken door zij die daaraan meegewerkt hebben, lijkt mij ook wel een fundamenteel recht.
Het is eigenlijk een fundamenteel EIGENDOMSRECHT.
Het pact gaat ook niet over wat jij DENKT. Dat staat je uiteraard vrij.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden