Los bericht bekijken
Oud 4 juni 2021, 20:50   #104
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Robert Murray Smith

Een absoluut fascinerende kerel,heeft een soort labo waar hij allerlei "dingen" maakt en probeert die iets vandoen hebben met batterijen en generatietechnieken.
Hij produceert ook een ondertussen schier eindeloze reeks YT-filmpjes overheen de jaren waar hij een inzicht geeft in betreffende technologien,en veel van die "dingen" kan men zelf maken...maar het gaat vooral over inzichten.....en ook hoeveel van die dingen eigenlijk 100 of meer jaar geleden al bekend waren maar om een of andere reden niet verder uitgewerkt,of vergeten.

Bon..
In dit filmpje,een "bureau" sessie legt hij nog even het opkomende probleem voor Engeland,(maar eigenlijk ook voor ons!),uit als we naar EV's willen overgaan,maar ons electriciteitsnetwerk wordt ondertussen OM ZEEP geholpen....en zeer afhankelijk van import (in Engeland nog meer dan bij ons,maar er wordt aan gewerkt door onze beleidshufters!)


https://www.youtube.com/watch?v=O5dCdsJCtik

Dit zou moeten afgespeeld worden in de speelzalen van onze "kleuterscholen" genaamd Belgisch-,Vlaams-,Waals- en Brussels Parlement...Ze verstaan daar echt wel Engels genoeg.Want in het Nederlands of Frans valt er,schijnt me toe,geen uitleggen meer aan....
Ik heb dat filmpje in je link bekeken.
Het is een beetje verwarrend omdat hij zogezegde self-charging hybrides mixt met betere batterijen.

Eerlijk gezegd had ik er nog niet bij stilgestaan dat er iemand ter wereld zou denken dat een self-charging hybride zonder brandstof kan rijden maar blijkbaar zijn die er wel.

Wat ook, er zitten goeie punten in.

Opslag van energie is één zaak, maar ons basisprobleem nu is de productie van emissievrije elektrische energie. Dat stel ik hier al jaren.

De termijn van omslag van ongeveer 10 jaar is onrealistisch kort.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden