Los bericht bekijken
Oud 27 juni 2021, 15:33   #115
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Normaal gezien kan je op De Tijd.be één artikel gratis lezen. (En telkens je je cookie verwijdert nog eentje.)

Enkele voorbeelden:
Als je je wagen halfvol aanhangt om te laden tegen 's morgens maar het net beslist 's avonds dat ze elektriciteit tekort komen en begint elektriciteit van autobatterijen af te nemen. Als je een telefoontje krijgt dat je schoonmoeder van de trap gevallen is en je je auto wil starten maar die maar op 10% blijkt te staan ... (Hoe kan je dan in hemelsnaam op café gaan vieren ? )[
Dan moet je dat instellen dat het niet onder 40% mag gaan, of niet onder 50%. Simpel he.

Citaat:
Als je toelaat dat het net elektriciteit afneemt van je autobatterij, en de Groen!overheid rekent daar blijkbaar op, dan kan je niets spontaan meer doen.
Dan laat je dat niet doen. Of je neemt een EV die niet V2G compatibel is.
Of je plugt je EV in, en je schakelt V2G uit.

Citaat:
Iemand die belt om te gaan squashen ... de kleine heeft platte band en wil naar de voetbal gevoerd worden ... wacht even gaan kijken hoe het met mijn autobatterij gesteld is ... ah sorry gaat niet het is windstil op de Noordzee mijn batterij is bijna leeg ...
Idem.

Citaat:
Je kan vermoedelijk wel zelf beslissen of je de toelating geeft om je batterij te gebruiken maar wie gaat dat doen op die manier ?
Diegene die er geld mee willen verdienen. Jij dus niet.

Ik geef ook een vb.

Je hebt een EV die V2G aankan en je laat die thuis aan de kabel hangen (slim laadpunt of slimme EV kies maar uit)

Want je bent 2 weken niet thuis, je vertrekt bvb voor 2 weken op vakantie.
Of je trekt er een weekend op uit voor een citytrip.

Je stelt de V2G-app zodanig in dat als je terugkomt de auto voor 90% opgeladen moet zijn.

Je kunt dat natuurlijk ook vanuit uw vakantiehotel checken en instellen, of kijken wat het al opgebracht heeft. Het is maar een appje hé.

Kijk het gaat toch.

Laatst gewijzigd door Micele : 27 juni 2021 om 15:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden