Discussie: Argumenteer...
Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2007, 13:50   #3
el_duvel
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2007
Berichten: 359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Ik vind van niet. Hangt misshien af of het om soft of hard drugs gaat.
Hoe dan ook is wetenschappelijk bewezen dat het makkelijker rijden is onder invloed van cannabis dan onder invloed van alcohol. Dat is althans mijn ervaring. Amfetamine zou je geconcentreerder maken. Immers moeten de testen ook juist controleren. Het kan niet zijn dat er nu mensen bijvoorbeeld smorgens op weg naar hun werk worden getest en zogezegd onder invloed rijden omdat ze de avond ervoor een jointje hadden gerookt...
Vermits de restproducten van cannabis en THC (de werkzame stof) soms wekenlang in het lichaam blijven, geeft een positieve drugtest niet altijd een duidelijk beeld van het cannabisgebruik op het moment van de test.
Zelfs in Nederland zijn de testen nog niet 100% betrouwbaar en gebeuren er nog testen op vrijwillige basis.
Als men normen als 0.5 promille hanteert dan zijn dit ongeveer 2 �* 3 pintjes, vermits ik nooit drink ben ik van drie pintjes zichtbaar dronken. Dat is niet het geval met een jointje, dus waar trek je de grens natuurlijk.
Ik vind van wel.. alcohol is in feite ook een drug dus waarom op alcohol wel en op cannabis bvb niet... Drugs vertroebelen ook de geest, waardoor ongevallen ook meer gebeuren. Is het nu zo moeilijk om niet te drinken/drugs te gebruiken als ge moet rijden, ge speelt op dat moment niet enkel met uw eigen leven maar ook met dat van anderen...
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden