Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2004, 16:11   #55
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bakkebaard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2003
Locatie: België en niet het stomme Vlaanderen
Berichten: 845
Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
De mensen die al die onzin geloven, ook van het vlaams blok, kijken gewoon niet door de media door. Ze geloven alles wat ze lezen en zien. En geloof mij, er bestaan zo veel mensen, die dat doen. Het is het zelfde effect als reclame. Het heeft effect op veel mensen. Simpel testje: ALs u gratis zou mogen kiezen: coca cola of river cola. Uw keuze zal ook rap gemaakt zijn denk ik?
Wat een zever! De media maken enkel negatieve reclame voor het Vlaams Blok. Zo te zien gelooft de media dus meer in zichzelf dan dat het volk erin gelooft. Of waarom werden als die persoonlijke schandalen nog rap in de media gegooid pal voor de verkiezingen? Toch omdat de media dachten dat ze er het volk mee konden beïnvloeden? Maar wat heeft het opgebracht?

Wat jouw testje betreft. Je maakt dezelfde fout als de media én de reclamejongens. Een deel van de mensen laat zich daardoor beïnvloeden maar een ander deel allesbehalve.

Ik heb coca-cola gedronken, omdat er gewoon nauwelijks een ander merk te krijgen is in de horeca. Ik heb ook river-cola en andere merken uitgeprobeerd en ik weet welke de beste is. De 'freeway' cola van de LIDL. Minstens zo lekker als coca-cola maar de 'prik' blijft er veel langer op. Wel stukken goedkoper dan coca-cola.

Dit om maar te zeggen dat lang niet iedereen gevoelig is voor reclame. Hopen mensen maken hun eigen, weldoordachte keuze en trekken zich geen bal aan van de doelbewuste beïnvloeding door de media.
Feit is trouwens dat ook de veelvuldige verkiezingsreclame niet het beoogde doel heeft kunnen bereiken.
Mensen denken dus nog altijd voor het grootste stuk voor zichzelf en laten zich niet alleen leiden door de media.
Gelukkig maar.

Of ga je dat ontkennen?
Ik ontken dat ja. Mensen worden geleid door de media, onrechtstreeks en/of rechtstreeks. (media moet ge hier wel bekijken in heel de context: dus alles above,trough en below the line e)
Alles wat in de media komt, dat krijgt aandacht van de mensen. Coca cola, is daar een voorbeeld van. Ge zegt het zelf, ge hebt coca cola gedronken, waarom? Omdat ge het kent van op tv of vanop reclameborden. Waarom denkte dat een grote doelstelling van reclame is : het nieuwsgierig maken van de mensen? Onbewust of bewust. En er zijn wel veel meer merken dan coca cola alleen te verkrijgen in de horeca. Alleen al in vlaanderen zijn er een stuk of 9.

Bij het vlaams blok is het net hetzelfde, door al de negatieve reclame van andere partijen krijgen ze meer stemmen. waarom? omdat het vlaams blok wordt afgeschildert als iets wat niet goed is, als iets ondeugends. En dat is net iets wat mensen aantrekt. Iets wat niet mag, toch willen hebben.
Reclame en propaganda leunt dicht tegen elkaar en u zou echt wel kunnen verschieten van hoe groot het effect is van media en reclame.
__________________
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen"

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline