Los bericht bekijken
Oud 5 april 2007, 01:21   #34
Edward Roosens
 
 
Edward Roosens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2007
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De koopkracht is onder acht jaar paars gedaald. Enorm gedaald. De federale taksen zijn een klein beetje gedaald, maar via overeenkomsten met het Vlaamse niveau zijn de gemeentetaksen gestegen en ook de bagatelbelastingen. Dit ook om jullie Sp.a ter hulpe te zijn... meer kleine taksen om het verschil goed te maken doordat meer ambtaneren moesten worden aangeworen terwijl de open-VLD een van Quickenborne in het voorplan zetten om zogezegd te zorgen dat alles administratief eenvoudiger werd.

Intussen werden allerhande nieuwe soorten belastingen ingevoerd. De meest sluipende en minst bekende is het clicquet systeem van Reynders dat de brandstof steeds duurder maakt via de accijnzen. Wanneer de olieprijs stijgt maar het nooit laat dalen wanneer de olieprijs daalt. Een steeds stijgend belastingssysteem.

sorry Beste man, maar jullie zijn kapotgeregeert. Jullie hebben als liberalen meer uitgegeven dan een PS ooit zou doen moesten ze onbeperkte kredieten hebben.

Erg liberaal allemaal.
Ik verwijs naar mijn antwoord over fiscale druk (in één van mijn eerste posts). Als we de andere belastingen idd sterk zouden hebben verhoogd, zou dit toch ergens in de cijfers moeten opduiken. Quod non.

Vergeet niet dat na de cliquet ook de omgekeerde cliquet is gekomen, waardoor olieprijsstijging is afgeremd.

Ten slotte: qua kleine belastingen: betaalt u nog zegelrechten bij de inschrijving van een wagen, op een getuigschrift goed zedelijk gedrag, op een geboorte-attest, op een bouw- of milieuvergunning? Neen. Allemaal afgeschaft. Veel gemeenten (met liberalen aan de macht) zijn ook nog de gemeentelijke zegeltjes aan het afschaffen.
Edward Roosens is offline