Los bericht bekijken
Oud 23 juni 2019, 21:38   #3
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De Franstaligen maken geweldig misbaar over de rol van Dries Van Langenhove bij de eedaflegging van vandaag. Daarbij vergeten ze gemakshalve, dat DVL democratisch verkozen is én dat het net hun acties zijn die het VB en co de wind in de zeilen geeft. Ik vraag me af of het eigenlijk nog wel zin heeft om met de "linkerzijde" te debatteren. Laat ik mijn standpunt illustreren met de Verzamelde Werken van Sven Mary.

Mary staat bekend voor zijn absolute afkeer van "extreem-rechts", "nationalisme", het Vlaams Belang e.a. wegens het "gevaar voor de democratie" en blablabla blablabla. Ondertussen verdedigt hij wel Salah Abdeslam, die medeplichtig is aan terroristische aanslagen waarbij meer dan honderd doden zijn gevallen. Tieners en twintigers werden bij de aanslagen levend opengesneden, de ogen uitgestoken, de tong uitgerukt en meer van dat lekkers. En toch ziet hij geen probleem in zijn handelswijze.

Het voorbeeld van Sven Mary illustreert het intellectuele keurslijf waar "links" inzit. Linksen kunnen absoluut niet buiten hun intellectuele lijntjes kleuren, hoe aberrant het resultaat van hun gedachtengang ook is. Dit maakt debatteren tijdverspilling: het komt er gewoon op aan om uw gelijk erdoor te drukken door zo veel mogelijk kiezers achter u te krijgen.

Discuss plz. Knuffels!
debateren wordt inderdaad vrijwel onmogelijk als jij bij voorbaat al een advocaat gaat afschieten omwille van wie hij verdedigt
praha is offline   Met citaat antwoorden