Discussie: Samenwerking met VB
Los bericht bekijken
Oud 29 maart 2005, 18:30   #29
Iwein
Burgemeester
 
Iwein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Idd Fieseler,dit is godgeklaagd.Ik was er vandeweek nog over bezig met ne nonkel van mij,die is bijna 60 en heeft heel wat politieke ervaring.
Hij kan het ook niet geloven dat BDW zich nu zo opsteld terwijl hij er goeie hoop in had.Hij voelt zich echt verraden.
Voor mij hoeft het niet dat Vlaams Belang en N-VA een kartel vormen. Zo verliest Vlaams Belang zijn geloofwaardigheid en worden we vlees noch vis.

Dat N-VA een kartel vormt is logisch met de kiesdrempel. Vlaams Belang is daar niet helemaal in vrij te spreken, want we hebben onvoldoende gedaan om die kieswethervorming te kelderen. N-VA mag wel zichzelf niet verliezen. Hun rechtlijnigheid heeft velen overtuigd om op hen te stemmen. Maar nu ze in de regering zitten bakken ze er niets van. Het is soms beter om de stekker uit te trekken als je aan het verliezen bent. Politieke moed wordt beloond door de kiezers, lafheid wordt afgestraft.

De N-VA zou toch lessen moeten getrokken hebben uit het verleden? Telkens de VU deel nam aan de macht, ging ze er op achteruit. Waarom? Omdat ze niet met de vuisten op tafel durfde slaan en de deur achter zich toe trekken. De geschiedenis herhaalt zich.
__________________
Iwein is offline