Los bericht bekijken
Oud 26 november 2016, 12:45   #62
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat ik duidelijk was, je kunt een land wat mensenrechten niet erkend, niet vergelijken met een ander land wat dit ook niet doet, dat is kiezen tussen pest en cholera.
Een land zoals de VS erkennen ook geen mensenrechten buiten hun eigen grenzen. Wat zij ook nu nog doen is volledig strijdig met die rechten . Denk aan de drone attacks.

Citaat:
Wat ik wel of niet een goede zaak zou vinden bepaal ik zelf wel, wilt u dit dus niet voor mij doen?
Er moest een vraagteken staan achter mijn zin.

Citaat:
Uk kunt u dat ongetwijfeld niet voorstellen, maar niet iedereen overal ter wereld denkt zoals u. Islam is een totalitaire ideologie en het streven naar onderwerping en een kalifaat wel degelijk een ambitie die al bestaat sinds de islam. Net zoals binnen andere religies gaat dit over macht, niets meer of minder en dient de koran als rechtvaardiging voor een kalifaat of onderwerping van anderen. Dat, en niet het handelen van het Westen vormt de basis, uw borstklopperij vol schuld en boete zijn lachwekkend.
Natuurlijk heeft het met macht te maken , maar ook die macht is strategisch van aard. De decennia lange zelfverrijkende arrogante Amerikaanse buitenlandse politiek heeft onder sommigen gezorgd voor de roep om een eigen staat vrij van westerse invloed , op alle denkbare manieren.
Citaat:
Het Westers handelen is mogelijk een factor maar geen oorzaak, moet dit verschil u uitgelegd worden?
Wat betreft aanslagen die zij in Europa en de VS plegen is het evident de belangrijkste oorzaak, aantoonbaar en de aanvallers zeggen het zelf ook. Het komt niet door islam dat juist Frankrijk het voornaamste doelwit is in Europa. Het zijn steeds landen die interveniëren die doelwit zijn, met op nummer 1 de VS en 2 Frankrijk

Citaat:
Ja, wij kenden ook oorlogen. Wat heeft dit inhoudelijk met deze discussie te maken? Je kunt net zo goed stellen dat je grootmoeder nog wollen borstrokken droeg, genoeg tangen om op varkens te slaan. Maar keuvelt u rustig verder, best amusant!
U komt steeds met het verre verleden als een soort verklaring voor wat er nu plaatsvind. Dat slaat nergens op, net zoals het verwijzen naar het verre verleden van Europa nergens op slaat.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline