Los bericht bekijken
Oud 29 november 2017, 08:49   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
Van Hengel doet dit gewoon om het debat over de ééngemaakte politiezones onderuit te halen. Hij is immers in realiteit een PS'er die loonplichtig is aan zijn goede vriend en partijgenoot Vervoort.

Van zodra de ééngemaakte politiezones ter sprake komen, proberen de Franstaligen, waarvan Van Hengel er wel degelijk één is, het debat in de kiem te smoren door een communautaire rel te starten. Dat doen ze door er bvb. op te wijzen dat ze te weinig agenten hebben in vgl met Vlaanderen en dus meer geld willen, of door de uitgebreide zone over de taalgrens te heffen (wat Van Hengel nu doet in opdracht van Vervoort, maar wat andere Franstaligen ook in het verleden reeds deden).
Dat denk ik ook.
En dan vraag ik me af als Dewael en den Hengel mekaar tegen komen, hoe vriendschappelijk ze omgaan met mekaar.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden