Discussie: Anarcho-kapitalisme
Los bericht bekijken
Oud 8 oktober 2007, 19:39   #26
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Die Duitse Traditie ken ik niet zo goed.
En het hangt er vanaf wat je verstaat onder de verzorgingsstaat. Ik wil geen nanny-state, maar wel een sterke staat. Ik ben geen staats-hater, sommige dingen dienen eenmaal door de staat geregeld te worden.
De aversie van vele libertariërs tegen de staat is vaak hypocriet, want elke concentratie van geld en macht leidt tot excessen, ook binnen een 'vrije' samenleving (zeer hol woord overigens) met een 'marginale staat' (ook uitgehold).
En dat Amerikaanse paleo's en libertariërs goed overeenkomen is geen verrassing, niet zelden laten ze zich beiden sturen door ronduit egoïstische motieven.
Dat volg ik best.

Citaat:
Neocons zijn gewoon joodse trotskisten die het over een andere boeg gooien.
A-mén!

Citaat:
Ik kan me goed vinden in het werk van Burke, Schmitt, De Benoist, Buchanan, ...,
Oeh ja.

Citaat:
ik lees bitterlemon, Tekos, soms chronicles en de Menzo. Maar ik moet vooral nog heel veel lezen.
Hetzelfde.



Citaat:
Ik wil maar zeggen, ik laat me door diverse zaken inspireren, misschien daarmee dat je me niet kan vastpinnen?
Nou, ik wil niet meteen mensen vastpinnen - ik ben daar ook niet zo makkelijk in, lombasianisme is een mix van links-communisme, autoritarisme, libertarisme, peronisme, anarchisme, conservatisme &c. - maar ik had me zo'n bepaald beeld gevormd van de meer-belezen-rechtse-mét-inhoud en vroeg me af hoe dat te duiden.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 8 oktober 2007 om 19:40.
lombas is offline   Met citaat antwoorden