Los bericht bekijken
Oud 3 augustus 2014, 20:11   #28
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odhaviing Bekijk bericht
... Als de armsten in zo'n situatie oncomfortabele levensomstandigheden hebben tot honger toe, is dit niet houdbaar (te veel mensen vinden dit onaanvaardbaar en er ontstaat een bodem voor revolutie) Net zoals bij de Franse revolutie en de oktoberrevolutie kan dit leiden tot represailles. (toen de uitroeiing van de aristocratie)

Het is mijn indruk dat dergelijke reset vaak voorgegaan wordt door verharding, extremisme en ten slotte fascisme.

Zo'n liberaal systeem is de beste optie om welvaart voor iedereen te maken, MAAR moet beperkt worden met maximale toegestane kapitalen en inkomens (en deze mogen gerust zeer hoog liggen, maar niet zo hoog dat ze hele BNP's vertegenwoordigen, ze moeten sociaal aanvaardbaar blijven en gelinkt zijn aan de laagste inkomens. (worden de armeren rijker, dan mogen gerust ook de rijkeren rijker worden, dat is veelal sociaal aanvaardbaar)
Komen er geen zo'n beperkingen, dan zal men steeds weer een cirkel maken van oorlog (reset) - opbouw - welvaartcumulatie bij enkelen - oorlog (reset)...
Geloof jij echt dat er nog ooit een revolutie kan komen? Volgens mij zat er ergens een kern van waarheid onder de vele bullshit in the End of History. De liberale democratie tracht het eindpunt te zijn, en slaagt daar erg goed in. Revolutie is nog nooit zover afgeweest, naar mijn gevoel. De liberale democratie lijkt de eeuwige politieke stagnatie.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline