Los bericht bekijken
Oud 4 juni 2003, 16:31   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Die zucht naar referenda komt m.i. vooral vanuit het Blok dat maar wat graag hun eigen pijnpunten naar voren wil schuiven. Niet met de bedoeling oplossingen te bieden maar het regime te destabiliseren. Ik noem maar een paar voorbeelden: de monarchie, rep. vlaanderen, vreemdelingen buiten, islam verbieden enz...
Het bulkt hier weer van de veralgemeenheden alsook hele en halve leugens, maar dat zijn we van "Piano" ondertussen wel al gewoon.

Het Vlaams Blok pleit helemaal niet voor "vreemdelingen buiten", maar wel voor een streng asiel- en integratiebeleid, een strikte immigratiewetgeving en -stop. Daarnaast vindt het Vlaams Blok dat de recente massale en overhaaste "belgisering" van heel veel vreemdelingen dringend herbekeken moet worden.

Nergens pleit het Vlaams Blok voor een verbod op de islam, wel voor een intrekking van de erkenning van de islam. Dat zijn twee verschillende dingen, maar blijkbaar gooit u graag alles door elkaar in de hoop dat mensen uw nonsens toch slikken.

Maar wat me verwondert is dat bovenstaande problemen aankaarten blijkbaar door u beschouwd worden als een aanslag op het bestel, een poging tot het destabiliseren van de staat. Merkwaardig. In andere landen, waaronder Nederland, komen deze onderwerpen wel ter sprake, wordt er wel een maatschappelijk debat gevoerd. Alleen in Vlaanderen/België kan het niet. De terreur van de politieke correctheid gaat onverdroten verder.

En ik zie trouwens niet in waarom al deze pijnpunten niet voorgelegd mogen worden aan de bevolking? Waarom daar geen volksraadpleging over zou mogen worden gehouden? Bang dat het volk wel eens een standpunt zou kunnen innemen dat verdraaid veel lijkt op dat van het Vlaams Blok? Hier tonen de linksen alweer hun dictatoriaal gezicht: ze zijn de voorstanders van een democratie met gelijkdenkenden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden