Discussie: Trump POTUS 2016!
Los bericht bekijken
Oud 23 november 2016, 12:31   #855
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gij hebt echt veel moeite met basis woordenschat, he.
Wel, ik vind net dat dat uw grootste probleem is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
"vrijheid" betekent niet "geen deadline hebben". Als ik VRIJWILLIG een contract heb getekend, dan heb ik vrijwilig een deadline aangegaan. Omdat mijn klant anders VRIJWILIG nee had gezegd.
Vrije wil bestaat niet, hoor. En als gij een contract aangaat omdat ge eten op de plank moet komen, dan is dat niet echt 'vrijwillig'. En eigenlijk maakt dat niet uit. Zelfs al bestaat er vrije wil, en zelfs al is dat contract vrijwillig, dan nog is het een beknotting van uw vrijheid, namelijk om 'uw tijd te pakken'.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Stel dat ik, samen met Jan en Piet, Jef als klant zou willen omdat Jef mij eten kan geven (en Piet en Jan ook willen eten). Als ik aan Jef "volgende week" voorstel en Jan "we zullen wel zien", en Piet "morgen", dan gaan Jan en ik ernaast grijpen (en dus geen contract hebben, en dus niet eten). Die deadline die Piet zichzelf heeft opgelegd op vrijwilliige basis, komt van de marktspanning. En nu moet Piet zich haasten en dus efficient werken, want anders is er contractbreuk.
Euh? Dit bevestigt wat ik zeg ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Ander voorbeeld: Newton had geen enkele "deadline" maar hij heeft toch de wetenschap met eeuwen vooruit geholpen.
Tja, als dat klopt. Ik weet het niet echt hoor. Ik ken zijn agenda niet. Maar ok, dit is een goed voorbeeld. Dat geef ik toe.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht



Vandaar dat er niemand nog naar luistert, en dat alle zangers van honger sterven en er genen ene genoeg geld verdient om zich nen boterham te kopen, zekers.
Dit is eigenlijk geen antwoord op mijn voorbeeld. Ik had het over de kwaliteit en de inventiviteit van de muziek, niet over verkoopcijfers.

Maar zelfs dan is uw (naast de kwestie) antwoord niet correct. Er worden nu veel minder cd's verkocht dan vroeger. Artiesten moeten optreden om te overleven want van de platenverkoop kunnen ze het niet meer redden. Het is zelfs zo dat de verzamel CD 'one' van de Beatles (nov 2000) de meest verkochte cd is van het decennium 2001/2010. En dat met nummers die meer dan 30 jaar oud zijn,; en waarvan sommige op 2 track opgenomen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden