Los bericht bekijken
Oud 30 januari 2006, 21:30   #23
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polma Bekijk bericht
Ik denk dat er nog steeds een groot verschil is tussen oppositie voeren en minister zijn. .
Dat is natuurlijk waar. Verhofstadt was bvb een zeer goed oppositieleider en eens aan de macht... Het kan verkeren zei Bredero


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polma Bekijk bericht
Deze electoralen successen hebben ze volgens mij vooral behaald omdat ze dichter bij het volk staan dan de rest. Dat is waar de rest in de fout is gegaan. Want als we gaan kijken naar La Louviere, daar vielen er enkele jaren geleden forse winsten te noteren voor het FN. De reactie van de toenmalige burgemeester was het oprichten van buurtvergaderingen waar de bevoegde ministers telkens naartoe kwamen om naar de vragen van het volk te luisteren en wat gebeurde er?, het FN ging bij de volgende verkiezingen terug achteruit. Hierbij moet wel vermeld worden dat ze daarna terug stegen maar in mindere maten dan in de rest van Wallonië. Als u dus met politiek inzicht bedoelt, aanhang verkrijgen door naar het volk te luisteren en er dicht bij te staan, dan moet ik u gelijk geven.
.
Ze staan dichter bij het volk, wat ook niet moeilijk is aangezien de andere partijen er mijlenver vanaf staan. Neemt niet weg dat u hen m.i. tekort doet door dat als enige argument te geven.

Enkel door 'dichter' bij het volk te staan bouw je geen partij uit van 1 zetel naar de grootste partij van vlaanderen. Dat kan je enkel als je daarnaast ook nog eens over héél véél organisatorisch talent beschikt.

Als we er dan nog eens de bakken vitriool in de media bijnemen, de gerechtelijke vervolgingen enz, dan weet ik wel zeker dat er niet 1 andere vlaamse politicus in staat zou zijn geweest te verwezenlijken wat zij tot nu toe gedaan hebben.

De rest had ofwel eral héél lang geleden het bijltje bij neergelegd, ofwel zich ingekapseld in de belgische staat ofwel zijn/haar zelfbeheersing compleet verloren en daardoor zelf de boel ten gronde gericht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polma Bekijk bericht
Btw, u denkt toch niet dat wanneer het VB aan de macht komt, Vlaanderen binnen 3 maanden onafhankelijk is zeker! Een beetje realisme mag wel, want ook het VB zal bezwijken onder de druk van compromissen of hun deelname in de regering zal geen lange tijd beschoren zijn.

De duur van de regeringsdeelname van het VB interesseert mij weinig tot niet. Als zij de vlaamse onafhankelijkheid kunnen realiseren en de politiek correcte waanzin kunnen beëindigen hebben ze al meer gedaan voor Vlaanderen dan eender welke andere politicus. Hoe lang ze dan precies aan de macht zijn geweest vind ik onbelangerijk. Slagen ze erin om ook nog referenda ingevoerd te krijgen dan verdienen ze alledrie een standbeeld op elke straathoek imo

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 30 januari 2006 om 21:31.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden