Los bericht bekijken
Oud 8 februari 2004, 21:04   #15
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Het probleem van de straatkinderen en de flagrante schendingen van de mensenrechten (eskaders die straatarme kinderen doodschieten omdat ze "in de weg staan" ) moeten zwaar aangepakt worden.
Ik begrijp niet waarom al die NGO's en andere mensenrechten-organisaties zoveel geld spenderen om campagnes te voeren in andere landen maar nooit wat doen mbt de Zuid-Amerikaanse straatkinderen. Hier gaat het degelijk over mensen (kinderen) die in zware nood verkeren en dagelijks 'afgeslacht' worden. Waar blijven de NGO's? Waar blijft de media?
Zowel de media als de NGO's besteden er toch wel veel aandacht aan. Misschien de laatste jaren wat minder, maar vroeger hoorde ik alvast er veel van. Misschien omdat wij thuis altijd de wat "linksere" media gehad hebben.
Hierboven staat trouwens een link naar één van die organisaties: www.mobileschool.org
De reden dat de meeste mensen die vzw kennen is juist door de media (cr de post van dejohan).
Hier heb je er nog zo'n organisatie: http://www.soskids.be/

Uiteindelijk denk ik wel dat het vooral belangrijk is dat de overheid ginds zelf initiatieven neemt. Zoals Lula nu in Brazilië begint te doen. En dat de Westerse landen dat toejuichen ipv proberen afremmen. En dat laatste is in het verleden meer gebeurt dan velen durven toegeven (vooral via het IMF).
Straatkinderen zijn een duidelijk voorbeeld van een plaats waar kapitalisme faalt. Wat niet wil zeggen dat het een slecht systeem is, maar op dat vlak moet er gewoon staatsinmenging zijn.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden