Los bericht bekijken
Oud 5 november 2019, 06:43   #5124
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Zelfs de langdurige betogingen in zuid Amerika kennen niet zo veel slachtoffers, en daar gooien ze ook stenen en brandbommen.
Citaat:
Ook in slechts 2 dagen tijd waren er veel doden en gewonden in Gaza .
Spreekt boekdelen over de terughoudendheid van Israël. Ze hebben de middelen om op 2 dagen Gaza tot stof en as te reduceren.
Citaat:
Dat noemt men oorlogsmisdaden.
En inbreuken op de mensenrechten enzoverder.
Citaat:
En zijn media mensen en hulpverleners ook "de vijand" ?
Over de media kan ik duidelijk zijn. Ja, de media is gepolariseerd. Zelf echt neutrale verslaggeving wordt al gauw in een "kamp" geduwd".
Citaat:
En dat hoeft dus niet door te gaan schieten.
Dat klopt, maar het is wel de optie die deze "bewakers" gebruiken. Dat u iets anders wenst is heel tof voor u, maar veranderd niets aan de zaak.
Citaat:
De belangrijkste optie staat er niet tussen.
Ik vraag me af hoe u die belangrijkste optie zou omschrijven?
Citaat:
nog even dit :
Palestijnse jongeren vluchten weg uit Gaza :
De redenen voor de protesten zijn dezelfde .
Zoals ik schreef, bevolkingsdruk en een drang naar meer weelde laat hele roedels de Middellandse Zee overdobberen.
Maar het artikel dat u aanhaalt is ook heel duidelijk dat Hamas even goed een vieze vette vinger in deze oneetbare brij heeft.
Of een Gazaan is pro Hamas en kan op zijn minst wat kruimels vangen die van de rijke Hamasleiding-tafel vallen. Of een Gazaan is geen actief Hamas activist, en mag gewoon verder creperen en/of onwetend/onvrijwillig kanonnenvoer zijn.
Citaat:
Egypte laat dus wel Gazanen binnen.
Dat is de afspraak tussen Israël, Egypte en de Palestijnse autoriteit. Israël heeft een vrij complete controle op de in/uitvoer van goederen in Gaza, en Egypte gaat over personenverkeer. Met de PA een soort van schaamlapje.
En als we het artikel moeten geloven, dan willen die "Gazaanse Emigranten" niet naar de West Oever, maar naar streken waar wel een toekomst op te bouwen is.
Helaas voor de Gazanen van goeie wil, er is weinig behoefte aan puinsorteerders of creatieve vuurpijlontwerpers in Europa of Noord Amerika.
En ik zie ze nog niet uitwijken naar Iran, Noord Korea of dergelijke.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 5 november 2019 om 06:45.
maddox is offline   Met citaat antwoorden