Los bericht bekijken
Oud 12 oktober 2014, 07:49   #1
Allesstroomt
Gouverneur
 
Allesstroomt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2014
Berichten: 1.121
Standaard ecotaks wordt afgeschaft

De ecotaks op plastieke zakjes, de picnictaks wordt afgeschaft omdat hij resultaat heeft gehad en niet genoeg meer opbrengt ivgm de administratieve kosten.
Wat een giller. Niet het afschaffen. Maar de gedachte dat de ecotaks gewerkt heeft. Je ziet niet anders dan plastieke wegwerpzakken. Ze worden nu gewoon herbruikbaar genoemd. Maar iedereen vergeet die te gebruiken bij het winkelen of doet dat een paar keer en daarna worden die gebruikt om afval in te doen. Ik ben er zeker van dat de plastiek en plastiekzakkenindustrie beter draait dan voor de ecotaks. Wat een gigantische lacher zeg. Gedragsverandering mijn aars. Ik was en ben nog steeds een van de enige die met een rieten mand in de winkel staat en daar is niets aan veranderd. Er wordt meer plastiek gebruikt dan ooit.
Ik blijf hetzelfde zeggen als onder Verafstoot : verbied het gebruik van plastiek zakjes gewoon, er zijn genoeg alternatieven en wij kunnen zo een economische voortrekkersrol spelen. Maar neen hoor, de gevestigde belangen .... wat een verandering ...
__________________
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.

Laatst gewijzigd door Allesstroomt : 12 oktober 2014 om 07:54.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden