Los bericht bekijken
Oud 12 oktober 2014, 20:16   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
De ecotaks op plastieke zakjes, de picnictaks wordt afgeschaft omdat hij resultaat heeft gehad en niet genoeg meer opbrengt ivgm de administratieve kosten.
Wat een giller. Niet het afschaffen. Maar de gedachte dat de ecotaks gewerkt heeft. Je ziet niet anders dan plastieke wegwerpzakken. Ze worden nu gewoon herbruikbaar genoemd. Maar iedereen vergeet die te gebruiken bij het winkelen of doet dat een paar keer en daarna worden die gebruikt om afval in te doen. Ik ben er zeker van dat de plastiek en plastiekzakkenindustrie beter draait dan voor de ecotaks. Wat een gigantische lacher zeg. Gedragsverandering mijn aars. Ik was en ben nog steeds een van de enige die met een rieten mand in de winkel staat en daar is niets aan veranderd. Er wordt meer plastiek gebruikt dan ooit.
Ik blijf hetzelfde zeggen als onder Verafstoot : verbied het gebruik van plastiek zakjes gewoon, er zijn genoeg alternatieven en wij kunnen zo een economische voortrekkersrol spelen. Maar neen hoor, de gevestigde belangen .... wat een verandering ...
Iedereen? Wij gebruiken onze zakken echt wel opnieuw. Gewoon een beetje je gedacht erbij houden. Wat mij betreft, mogen ze gerust de eenmalige zakjes radicaal verbieden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden