Los bericht bekijken
Oud 15 mei 2016, 17:37   #181
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nee hoor, het gaat namelijk niet over de invulling van jullie geloof. Maar in de absoluutheid ervan. U vindt dat niemand iets in de pap te brokken zou mogen hebben hoe u sterft. Want eigenlijk bent u tegen de huidige euthanasie regeling. U vindt dat die 2 handtekeningen niet nodig zijn.
In je conclusie ga je te kort door de bocht.
Ik vind inderdaad dat niemand zich met mijn levenseinde-keuze en de uitwerking ervan zou mogen bemoeien.
En net daarom vind ik zelfs dat de huidige euthanasiewet een stap in de goede richting betekent.
Maar in de uitwerking ervan is nog heel wat weg af te leggen.
Een probleem hoeft dat echter niet te zijn, want eens ik mijn moment gekomen acht, zal ik van mijn absolute recht om er uit te stappen gebruik maken, mét of zonder medewerking van wettelijk daartoe voorziene personen.
Dat is het mooie aan een absoluut recht of een onvervreemdbaar natuurrecht.

Citaat:
U vindt zelfs dat als u het aan uw buurman zou vragen, en die gaat akkoord, dat die u een spuitje mag geven.
Why not?

Citaat:
Als u gelooft in een absoluut zelfbeschikkingsrecht, dan vindt u dat u in bikini op de Meir zou mogen rondlopen, en overal uw boodschap doen.
Zoals een hond, want heeft een hond ook geen absoluut zelfbeschikkingsrecht?
Ik vind dat ons zelfbeschikkingsrecht in verband met onze levenseindekeuzes absoluut is.
Ik zou het daarom ook fijn vinden dat overheden en medemensen die keuzes faciliteren en die legitieme keuzes ook legaal maken.
Kan dat niet: so be it.
Ik raak wel zelf aan mijn eind.

Citaat:
Het enige wat een ultraliberaal kan doen is geloven in:
... geloof je dat enkel jijzelf over je levenseinde beschikt.
Kleine nuance ik vind dat dergelijke legitiem zelfbeschikkingsrecht in een beschaafde maatschappij zou moeten geïnstitutionaliseerd worden.
Citaat:
Maar het recht op zelfmoord is geen recht.
Dat doet ge of ge doet het niet.
Net dat maakt het een absoluut recht.
Geen enkele legale constructie kan het verbieden.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden