Los bericht bekijken
Oud 4 juli 2016, 10:37   #17
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik vind het hebben van oordelen over zoiets als "doorsnee mensen" ook een "klote mentaliteit".
U begint zelf een topic over "brol producten" maar u bent blind voor de redenen waarom deze producten gekocht worden door consumenten. Denkt u dat er zoveel brol producten zouden verkocht worden mochten consumenten dit niet kopen? Het ligt aan de beïnvloedbaarheid van wat ik de doorsnee consument noem dat er zoveel van uw brol producten worden verkocht. Ga anders eens een kijkje nemen in de Nederlandse winkelketen action die ook in België actief is. Kijk eens hoeveel brolproducten daar verkocht worden, hoeveel ze maar kosten en welk volk dat daar allemaal koopt.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik vind dat er niet zoiets bestaat als "doorsnee consument".
Waarom zou dit niet bestaan? De kudde laat zich volledig vangen aan alle marketingtrucs van de bedrijven die deze brolproducten verkopen. Het is aan u als consument om aan de hand van uw koopgedrag uit te maken of u tot die kudden behoort of niet.




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik denk dat veel mensen worden bedonderd, dat dat ook het motief is achter de keuze van brolmaterialen, en daarom zie ik een lijstje van brolmerken als nuttig. Het helpt bij het herkennen van brol als dusdanig.
Schoenen met het halve prijskaartje van andere maar een derde lang meegaan, zijn eigenlijk net duurder. Ik wil ook zo goedkoop mogelijk, maar soms vereist de meting ervaring, en ergens lezen dat, en waarom ze eigenlijk duurder zijn, is andermans meting gebruiken en de extra kost zelf vermijden.

Als iets spotgoedkoop is dan is dat dikwijls al een indicatie voor lage kwaliteit. Voor de meeste mensen is de prijs echter van doorslaggevend belang dus trappen ze er toch in. U noemt dat "bedonderd worden" maar ik wijt zoiets eerder aan de domheid en hebzucht van wat ik de doorsnee consument noem.

U mag lijsten maken met brolproducten die eindeloos lang zijn, dat zal niks veranderen aan het feit dat mensen deze producten massaal blijven kopen. De reclame-en marketingjongens zijn veel slimmer dan u en de kudde consumenten.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden