Discussie: Trump POTUS 2016!
Los bericht bekijken
Oud 15 november 2016, 09:38   #622
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar political correctness is de grootste vorm van populisme dat we kennen.
Nee, het is net het omgekeerde.
Political correctness zegt aan de bevolking hoe ze moeten denken. Populisme wil het publiek zoveel mogelijk behagen door in te spelen op zijn hebzucht en lagere emoties.

Maar het verbaast mij niet dat ge hier weer de betekenis van begrippen wil door elkaar halen. Het is niet de eerste keer dat ge een semantisch spelletje speelt.

Ik ben wel blij dat ge terug op dit forum zijt, maar dit terzijde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Gebaard gespuis mogen aflappen op straat zonder dat ge ambras krijgt is geen fascisme (maar een vorm van wettelijke zelfverdediging).
Bedoelt ge de sint?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

De staat gebruiken om systematisch gebaard gespuis te elimineren op kosten van de belastingsbetaler, dat is fascisme.
Ik weet niet waarover ge het hebt, maar zeker niet over fascisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht


Fascisme is staatsgesponsord bevechten en elimineren van zekere groepen mensen (omwille van hun genetische, mentale, politieke, religieuze of andere conceptuele eigenschappen die als nefast of gevaarlijk worden beschouwd). Het is fascisme omdat de definitie van wie nu wel en niet moet en kan geelimineerd worden, niet door een vrije markt beweging tot stand komt (zoals in de natuur), maar door een comiteetje aristocraten is beslist.

Maar het lijkt erop dat die basis waarheid, waarbij ingezien wordt dat wij allemaal predatoren zijn, dat de natuurlijke en normale gang van zaken is dat de een zijn dood de andere zijn brood is, wat de essentie van het leven is, niet mag gezegd worden. Dat is het populistische aan het politieke correcte, en men bestempelt iedereen die ergens een aanwijzing maakt op die basis waarheid, dat het normaal is om anderen af te maken en te bevechten, want zij doen hetzelfde, en dat is de natuurlijke gang der dingen, als "fascist" om dat rozegeure maneschijn hypocriet wereldbeeld door de strot van Jan en alleman te rammen.

Men stelt dat mensen die openlijk durven stellen dat als men zelf wil vooruit komen en overleven, het noodzakelijk is om de anderen af te lappen - wat een elementaire waarheid als een koe is, de basis van het leven zelf - populisten zijn.

Het kreupel slaan van onze eigen drang om te overleven op kosten van anderen is wat het politiek correcte inhoudt. Het wordt tijd dat die zever ophoudt, en dat we elkaar terug op het bakkes mogen kloppen zoals het leven voorschrijft, en moge de beste winnen. Het is collectieve zelfmoord om zijn eigen drang tot vernietigen van de anderen te moeten onderdrukken.
Ge waart me al kwijt vanaf dat ge over Sinterklaas begon.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden