Los bericht bekijken
Oud 11 september 2019, 23:54   #143
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Waarom ben ik niet tolerant? Ik heb geen afkeer van homo's op zich. Hier zijn mensen die vinden dat de islam moet worden verbannen omdat een man daarin ooit een vrouw mag slaan. Wel, homos' zitten in elkaars anus en wij moeten dat toch ook accepteren als samenleving. En ik zou ze de kost niet willen geven, de mannen die ooit al hun vrouw hebben geslagen, en dan geen moslims, he. Ik ben tegen hypocrisie. En voorts vind ik niet dat gemengde huwelijken afgedwongen kunnen worden, net zoals de aanvaarding van homoseksualiteit binnen uw gezin. Daar is ook niets anti-Belgische aan.
U hoeft dat niet te aanvaarden, u kunt er ook voor kiezen naar uw land van origine te verhuizen. Daar wordt dit niet aanvaard, gebeurt het minstens evenveel als hier, maar wordt er niet over gepraat.
Hier worden vrouwen (en mannen) geslagen, wordt dit niet aanvaard maar gebeurt het toch. Tweemaal hypocrisie.
Ik vind dat als je de keuze van je kind om niet langer moslim te zijn of met iemand van een ander geloof te trouwen, of als je haar of zijn geaardheid niet kunt aanvaarden, je je buiten de Belgische maatschappij plaatst en hier geen plaats hebt. In dat geval "ga terug naar je land". Heeft niets met huidskleur of zelfs cultuur te maken, wel met een pertinente onwil te integreren.
Stel dat ik naar Iran of Pakistan verhuis en mijn vrouw weigert een hoofddoek te dragen en staat er op met een fles vodka rond te lopen, dan vind ik dat die landen het recht zouden hebben ons buiten te zetten.
Persoonlijk ben ik voor een harde aanpak van religieus extremisme, ook Joods of Christelijk extremisme. Net als in de ex-Sovjet landen en China.
Belijd je godsdienst, ga naar de moskee, maar aanvaard ook de keuze van anderen, ook van je naaste familie. Kun je dat niet, dan ben je hier niet welkom zo denk ik er over.
tomm is offline   Met citaat antwoorden