Los bericht bekijken
Oud 12 september 2019, 12:38   #155
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.159
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Misverstand. Het gaat niet om het neerkijken op die mensen maar dat er geen plaats voor hen is binnen het islamitisch gezin. Dat zal nooit veranderen.

Ikzelf ben in het westen geboren, om het zo te zeggen, dus 't zou me verbazen dat ik hier als een *nationaliteit van niet-Europees land* zou willen leven. Ik heb die behoefte ook niet echt maar natuurlijk heb ik wel een dubbele nationaliteit en afkomst - wat zichtbaar is, waarschijnlijk ook in mijn gedrag tot uiting komt. Hier kan ik met de beste wil van de wereld ook niets aan veranderen.

Misschien moet u maar stoppen met neer te kijken op moslims trouwens?
Ik kijk neer op moslims die hun godsdienst belangrijker vinden dan hun kinderen. Dat is voor mij een teken dat u een integrist bent en dus geen plaats hebt hier.
Ik ben tegen dubbele nationaliteit, u moet kiezen. En als u kiest Belg te zijn, hoort daar ook een aantal voorwaarden bij. Namelijk tolerantie ten opzichte van niet-moslims. Voor mensen als u is het te laat, maar de nieuwe generatie is belangrijk. Belangrijk dat ze seksuele voorlichting krijgen, evolutietheorie, etc. Mits een goede opleiding zullen deze kinderen niet de strakke denkpatronen van hun ouders volgen. Als ze hun kinderen daarvoor buiten zetten, moeten die beter opgevangen worden, en de ouders op hun hatelijk en onaanvaardbaar gedrag aangesproken worden, inclusief maatregelen zoals schrappen van uitkeringen. Dan zullen mensen als u misschien zelf beseffen dat ze met hun fundamentalistische levenshouding hier niet thuishoren.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 september 2019 om 12:45.
tomm is offline   Met citaat antwoorden