Discussie: Cryptocurrency
Los bericht bekijken
Oud 23 oktober 2021, 22:22   #51
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Binance is gecentraliseerd he. Ik heb het over een blockchain die toelaat om exchange paren van andere coins op aan te bieden met een voorgestelde exchange rate en een automatische algoritmische matching bij het minen om de transacties op de andere chains van die coins door te voeren. Zodat men nooit of te nimmer kan beslissen om een coin te delisten (zoals met Dash, Zcash en monero is gebeurd, onder druk van regulatoren van exchanges).
Is dat dan ongeveer zoiets dat werkt zoals SushiSwap?: https://cryptoblogger.nl/sushiswap-u...oers-koopgids/
Citaat:
Binance is trouwens vervelend want je moet daar ook uw identiteit en zo aangeven (wat mij trouwens niet eens gelukt is, het proces faalde steeds).
Ik zit op een ander platform (ook gecentraliseerd), maar over BinanceUS gesproken, die hadden eergisteren een bug in hun systeem, waardoor de prijs van Bitcoin plots zakte naar 8200$:

https://bitcoinmagazine.nl/nieuws/bi...-op-binance-us

Blijkbaar had het iets te maken met een liquiditeitsprobleem van Binance, omdat er in korte tijd (te) veel Bitcoins verkocht werden.
Het probleem werd snel opgelost, maar dat moet voor veel beleggers wel even flippen geweest zijn.
Citaat:
Ik zou er wat meer over moeten nadenken, maar ik zie het zo een beetje als zeg maar "exchange coin" die als volgt werkt:

Bij een aangeboden transactie van 1 exchange coin bied ik bijvoorbeeld 0.1 bitcoin aan (verkoop) tegen 20 monero (koop), voor, zeg maar, 30 minuten. Als er om de minuut een exchange coin blok gemined wordt, dan wil dat gewoon zeggen: voor 30 blokken. Biedt er iemand binnen die 30 blokken 20 monero aan (verkoop) tegen 0.1 bitcoin (koop) dat mijn order matched, dan worden beide gekoppeld, en worden de respectievelijke transacties op de monero en bitcoin blockchain doorgevoerd. Mijn exchange coin, en die van mijn ongekende partner, gaan naar de miner die de transactie matched.
Indien 30 blokken voorbij gaan zonder dat mijn transactie een match vond, wordt die nul en ongeldig, behoud ik mijn exchange coin, en mijn 0.1 bitcoin.

Het moeilijke gaat zijn om de transactie op 1 chain niet mogelijk te maken zonder de transactie op de andere, maar ik zie daar een lightning achtig veiligheidsmechanisme voor zitten.

Daarnaast zou de exchange coin ook gewoon transacties kunnen hebben voor zichzelf, want de exchange coin moet een eigen leven kunnen leiden: het is gewoon de fee van de exchange die de matcher-miner motiveert.
Ik zou me wat meer moeten verdiepen in de werking van je - op het eerste zicht - sterk idee, maar met de juiste configuratie en ingebouwde veiligheid, zal zo’n gedecentraliseerd systeem best wel uitvoerbaar zijn.
Alleen gaan de regulatoren niet zo blij zijn dat ze daar geen controle over kunnen uitoefenen, maar dat past dan weer perfect in je anarchistische visie.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden