Los bericht bekijken
Oud 18 augustus 2022, 06:16   #34
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dan nog, de truk is de curves zo zacht mogelijk te maken. OOk voor de nieuwere machines.

Da's iets wat ik niet uitgelegd kreeg aan de jongere ingenieurs of technici. massa*versnelling=kracht.

Als iets bewegend regelmatig stuk ging op een inpakmachine, was mijn aanpak simpel.
  • Kan ik de versnelling en vertraging zodanig verminderen dat de taak nog uitgevoerd kon worden zonder de andere acties in de problemen kwamen?
  • En, is er een gulden middenweg te vinden?

Indien niet, kan ik de bewegende massa verlagen zonder structurele sterke in te leveren? In veel gevallen was gaten boren een bruikbare optie.
Bij automatisaties is de langzaamste machine degene die de takttijd bepaald.
Vaak gaat dit om fracties van een seconde, wij brachten ooit de productietijd van een bepaalde installatie van 5,1 seconde naar 4,8 seconde Een peulschil hé, maar bracht wel een productiewinst op van 850 stuks / dag.

Installatie bestond uit 3 subinstallaties, dit wilt zeggen dat we uitgaan van een machine efficiëntie van 80% (onderhoud, machine-uitval, ...).

Nadien brachten we de machine efficiëntie op 86,5%, dit door middel van automatisch gestuurde tussenstocks, waarbij ook nog eens FIFO toegepast werd.

In totaal een productiewinst van 10.000 stuks per week (5 dagen van 24uren), met hetzelfde aantal mensen (85).

En ja, wij durfden extra robotten te plaatsen zodat uitvalgevoelige robotten minder snel moesten werken en bij uitval van zo'n robot toch nog 70% gehaald werd.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 18 augustus 2022 om 06:17.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden