Los bericht bekijken
Oud 5 november 2016, 16:50   #6133
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
5 meter verticaal klimmen is wel hoog voor een 65 jarige. Ik ben nog geen 40 en had er al moeite mee toen ik het eens probeerde, nochtans ben ik slank en vrij sportief.
Maar ik weet al wat er zal gebeuren: langdurig ziekteverlof. Of ze worden ergens op een bureautje gezet om onzinnig werk te doen. In plaats daarvan kunnen ze volgens mijn bescheiden mening jongeren inzetten, en de ouderen inzetten om de jongeren op te leiden, en op bestuursfuncties plaatsen.
Wie kent er nu meer van locomotieven en spoorinfrastructuur dan een machinist met 35 jaar ervaring? Maar in plaats daarvan worden mensen met nul spoorervaring op leidende functies gezet, of een jongere die toevallig het juiste diploma heeft.
Zoveel mogelijk treinen in de stations parkeren gaat niet in België. Neem nu Brussel-Zuid, talloze treinen beginnen of eindigen in Brussel-Zuid, vanaf 4 u en tot 1 u 's nachts passeren er treinen. Die geparkeerde treinen blokkeren alles. Daarbij komt dan nog eens dat regelmatig 's nachts werken uitgevoerd worden.
En ja, de machinist moet dus 's morgens met een taxi naar het depot van Vorst vervoerd worden, want daar begint z'n trein. Als hij er z'n dienst zou moeten beginnen zou hij er z'n auto moeten achterlaten, en dus als hij klaar is in de middag met een taxi terug naar daar gevoerd worden, want 's middags gaan de treinen nog niet gaan "slapen". Bovendien is er niets in Vorst, en betekent dit dat hij nooit met de trein naar het werk kan komen, dus meer overlast op de wegen in en rond het Brusselse. Overigens een taxi krijgt hij enkel in het geval er toevallig geen trein "leeg" naar Vorst rijdt.
Hij zou er ook te voet of met het openbaar vervoer naartoe kunnen, maar de extra uren werktijd zijn NET iets duurder dan de taxirit van 10 euro...
Je zou ook kunnen zeggen dat hij dat maar allemaal in z'n vrije tijd moet doen. Maar ja dan zul je niemand meer vinden die die job nog wil doen, tenzij misschien Roemenen of Polen. Of dat de veiligheid verhoogt is zeer de vraag. Uiteindelijk kun je alles laten doen door Roemenen en Polen, totdat de Belgen door massale werkloosheid slechte werkomstandigheden en lage lonen aanvaarden, dat is ongetwijfeld de eindbedoeling van neoliberalen, 1% rijk de rest miserabel en arm.
Drieëntwintig wielertoeristen van Okra fietsen naar de Westhoek

De wielertoeristen van Okra trokken voor een dagtrip naar de Westhoek. Met 23 goed getrainde fietsers ging het via Langemark, waar een kop koffie werd geserveerd, naar De Vrede in Westvleteren, waar reeds 55 km op de teller stond.

Na het nuttigen van het beste bier van de wereld en een croque ging het verder via De Lovie naar Poperinge en Wato, en over Proven naar Fintele. Via Kortemark ging het terug naar Wingene. De groep legde in totaal 148 km af.


http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-l...hoek-a2890356/
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden