Los bericht bekijken
Oud 23 februari 2018, 23:55   #49
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind dat arrondissementen toch te groot zijn, en te ver van mijn deur.

Wel akkoord voor een systeem waar de Vlaamse overheid voorziet in een ondersteuning van flikken (de actuele federale politie) en brandweer (in de vorm van de actuele civiele bescherming) van stevige (groot genoeg, maar op mensenmaat) gemeentelijke organisaties.

Concreet voorbeeld: onze brandweer kan alles aan in onze gemeente. Geen gebouw is te hoog, volgens de bouwvergunning, of onze spuitgasten kunnen er aan met hun materieel.
We zijn evenwel niet groot genoeg om rond de klok een ing of ir chemie te kunnen inzetten. Zo iemand hebben we nodig als vb. een camion met chemische producten zijn bocht wat te snel wou nemen ... Die ir of ing. moet dan maar komen van de arrondissementeel of provinciaal georganiseerde Vlaamse civiele bescherming.

Maar voor de rest heb ik geen boodschap aan een organisatie waar de grote stad van 20 km verder zijn snavel in zou moeten komen steken.
En dat ze het in de Ardennen organiseren zoals zij denken dat zij het moeten organiseren.
sommige provincies hebben 5, 6 kleinere arro's, er zijn uitzonderingen, bvb Turnhout is een halve provincie
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden