Los bericht bekijken
Oud 9 februari 2017, 16:45   #6
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vreemd dat die resoluties ontkend worden want de gevolgen ervan zijn niet alleen onmiskenbaar, ze worden EINDELIJK, niet langer ontkend.

De link met de resoluties van Straatsburg wordt overduidelijk in het vijfde antwoord van Rudi Vranckx.

We staan er alleszins belabberd voor als er rechtuit wordt toegegeven dat de invloed van het salafisme groeit, ja zelfs niet meer onder controle is, en we opgeroepen worden om waakzaam te zijn.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...land/1.2886617
Jammer genoeg is die video blijkbaar uit het internet weggeplukt. Ik weet niet of ik dat moet interpreteren als politiek-correcte censuur. Ik hoop van niet.
Hoe dan ook, zoals u zegt, ik heb ook reeds ervaren dat door heel wat commentatoren het bestaan van die beruchte Resolutie van Straatsburg blijkbaar wordt ervaren als een "ongemakkelijke waarheid". De betrokkenen reageren dan ook meesmuilend, met schouderophalen en soms zelfs geïrriteerd wanneer daarover gesproken wordt.
We mogen niet vergeten dat die resolutie werd opgesteld in de jaren zeventig toen Opec & C° ons het mes op de keel zette omtrent de oliebevoorrading van Europa. Uit hetgeen ik erover gelezen heb meen ik te mogen concluderen dat die Resolutie in feite neerkwam op een niet mis te verstane boodschap vanwege Saoudi-Arabië en haar fellow-traveller staten: laat ons gemakkelijker binnen in Europa, zo niet maken wij het u erg lastig met de olie.
Het toenmalige Europa sloeg in paniek en ging door de knieën. Een zeer gewillige medewerker die, naar het schijnt, mee aan die opstelling van die tekst heeft gewerkt was de toenmalige CVPer Tijl De Clercq. Dat was een rabiate ACWer, een verwoede Israël-hater en (naar ik gelezen heb) zelfs een voormalige pater.
quercus is offline