Los bericht bekijken
Oud 15 juni 2019, 22:43   #88
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Jij bent dus ook een van die racisten.

Of toch niet?
Ik denk eerder dat het gaat om mensen die hun eigen land(en) niet willen opgeslorpt willen zien worden door bepaalde anderen die het er echt niet goed met voor hebben en die hun eigen willetje proberen op te dringen aan 'jan en alleman'.

Of dat met racisme te maken heeft dat lijkt mij wreed twijfelachtig want dat heeft meer te maken met die mensen die hun toekomst en die van hun kleintjes en kleinkinderen niet echt rooskleurig zien als het zo verder gaat in ons land, de EU in het algemeen.

Het woord racisme heeft daar weinig of niets met te maken.

Het woordje racisme op zich is bij bepaalde mensen/groepen met de paplepel ingegoten geweest om zo hun gelijk met proberen te halen en anderen voor schut te zetten.

De vraag die rijst is dan: Is iemand racist als hij zijn/haar veiligheid, die in het gedrang komt met de volksverhuizingen, en er zijn kroost wil voor behoeden een racist?

Ik dacht het niet.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 juni 2019 om 22:49.
Universalia is offline