Los bericht bekijken
Oud 10 februari 2018, 12:11   #48
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik lees in de live krant dat Tommelein werk wil maken dat er voor deze zomer nog een premie komt voor de thuisbatterij. Dus energieopslag van eigen zonnepanelen.

Ik citeer Tommelein, Vlaams minister van energiebeleid:

"Voorlopig zijn thuisbatterijen nog niet rendabel omdat de thuisbatterij nog iets te duur is. Ik maak er werk van dat er nog voor deze zomer een premie komt waardoor ze wel rendabel gaan worden. Dit jaar heb ik alvast een project in de begroting voorzien om de aankoop van thuisbatterijen met een premie te ondersteunen"

verder zei hij nog ongeveer... :" in het verleden zijn zonnepanelen ook gesubsidieerd geweest omdat ze nog te duur waren, inmiddels zijn ze zo goedkoop dat dit helemaal niet meer hoeft. En bij de windmolens is dat inmiddels ook zo... "
Dat laatste is uit het Vlaams Energieplan 2020 enz...
Oh ja, er zijn nog grote PV-projecten, zoals het Kristal Solar project: 15 jaar 6miljoen subsidies per jaar, ofte 90 miljoen euro subsidies voor een installatie die je in china aankoopt voor 60-70MEuro. En gelukkig is er nog de 'backup (90% van de tijd 'back-up') van de kerncentrales....
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden