Los bericht bekijken
Oud 18 september 2019, 05:02   #40
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Niets met dom te maken.
Vergelijken we het met bvb de naziperiode. Het gros van de Duitse bevolking had er niets mee te maken en had wel andere, dagelijkse zorgen aan hun hoofd.
Nochtans hebben die "beperkte" groep echte nazi's de wereld doen beven. Was het niet dat er met de grote middelen tegenaan was gegaan, met zelfs de hulp van de Amerikanen, zaten we er wellicht nog mee.
Idem voor de islamonderdanen. De meeste moslims beseffen wellicht dat ze zonder dat gedoe beter af zouden zijn maar vrezen dat ze best aan de kant blijven staan en het spelletje meespelen om zelf geen ambras te krijgen.
Ik kan me echt niet inbeelden dat zoveel moslims echt geloven in wat die "godsdienst" van hen rondtoetert! Ook zij leven nu in 2019.
Het gaat niet om "godsdienst". Het gaat om macht.
Uw vergelijking raakt kant nog wal, het gaat nu over een veel grotere 'groep" die over heel de planeet verdeeld is.
Ik ben bekend met de theorie dat elke moslim hetzelfde zal doen , en de extremisten zal volgen. Met deze theorie kunnen we leuk alles toch weer onder 1 noemer gooien .
Er bestaan diverse interpretaties van de geschriften , de godsdienst tettert dus verschillende dingen rond.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline