Discussie: De framing van Lula
Los bericht bekijken
Oud 18 september 2019, 08:17   #74
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Neen Tomm. Mensen moeten iets produceren. En als mensen erger dan weinig produceren; namelijk tegenwerken en saboteren dan kan je er gif op innemen dat een dergelijke overheid voor dergelijk volk niet kan produceren. Enkel buitenlandse machten die met geld strooien naar die overheidsdienaren kunnen produceren. Hiermee zeg ik dat doelbewust ondernemerschap voor eigen mensen om zeep wordt geholpen. China laat daarom eigen mensen bouwen aan infrastructuele projecten in het buiten omdat het voor hen goedkoper is om met hun eigen productieve mensen te werken. Of ze weten dat zij iets beter kunnen dan mensen zonder arbeidsethos doet niet niet terzake. Ze doen het, dat is wat telt.

@Een voorbeeld: ik wil ca. 60 hectare grond kopen voor een project via een stichting. Die ambtenaar die erover gaat drukt standaard alle telefoonnummers weg. Hij is niet in mij geïnteresseerd, noch een Surinamer; enkel Chinezen en Amerikanen zijn welkom. Tegen de tijd dat ik de media informeer dan is de kan groot dat ik met een zwart balkje voor mijn ogen in de krant sta. Recent bij iemand gebeurd overigens, betrof een Surinaamse Nederlander. Deze mensen willen tot het naatje gaan om 1 keer in hun leven die grote klapper te maken. Hun eigen mensen gunnen ze niets vanwege vanwege jaloezie. Ze hadden een goed systeem; namelijk het Nederlandse, en zelfs dat hebben ze naar de knoppen geholpen.

Daarom ik zie maar 1 oplossing voor ontwikkeling die rijk zijn aan grondstoffen en dat is basis komen. Dergelijke ambtenaren die wachten op de 1 klapper en daardoor een heel systeem, samen met hun collega's ontwrichten, zet je op leefloon. Dit is gewoon de beste manier om ondernemerschap voor eigen mensen te stimuleren en buitenlandse grootmachten buiten te houden.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 18 september 2019 om 08:28.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden