Los bericht bekijken
Oud 14 mei 2023, 21:58   #16
DIBO
Burgemeester
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 581
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Maar of dit nu de aangewezen manier is?

Ik vraag me ook af of de beweegredenen van de firma die hier achter zitten allemaal wel koosjer zijn.
Die zitten nu eenmaal met een berg grond op overschot.
En hoe 'groen' ze ook mogen zijn; daar vanaf geraken is volgens mij hun eerste bekommernis.
Dus als je daar vanaf kan raken onder het mom van 'groene electriciteit' weet je op voorhand dat er niet al te veel vragen gesteld gaan worden.
En of dat project nu veel of weinig bijdraagt aan de opslagcapaciteit in ons land zal hen volgens mij worst wezen. Ze zijn van hun grond vanaf (en wat daar allemaal in mag zitten, maar das nog een ander verhaal).

Ik blijf het toch een beetje een raar voorstel vinden...
Inderdaad!
En veel verkoopspraatjes die niks met de essentie te maken hebben, "grond op overschot", " een uitkijkpunt mee integreren", "uitbreiding natuurgebied", "door gebruik te maken van de gradiënt van vochtig naar droog, waardoor meerdere habitats kunnen gecreëerd worden", etc. Maakt mij altijd achterdochtig, een teveel aan verkoopspraatjes....
En dat voor slechts 1 MW... stelt totaal niks voor in vergelijking met de lopende projecten voor batterijparken (honderden keer meer capaciteit), of Coo en Plate Taille (paar duizend keer meer).
Engie zou beter Coo 3 bassin project (600 MW) terug op tafel leggen.

Maar ja, C-ground is nu toch maar netjes van hun grondoverschot af en dat probleem hebben ze mooi verkocht gekregen door er een grote groene strik rond te binden....
DIBO is offline   Met citaat antwoorden