Discussie: Trump POTUS 2016!
Los bericht bekijken
Oud 29 november 2016, 17:52   #1018
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je hebt misschien niet door dat dat EXACT is wat de politieke correctheid in onze "westerse democratieen" doet met, bijvoorbeeld, extreem-rechts gedachtengoed ? (onafhankelijk of we dat moeten goedkeuren of niet).

Stel dat iemand het politieke voorstel wil doen om alle mensen van geloof X buiten te gooien. Hij mag die politieke mening, die misschien sterk leeft onder een deel van de bevolking, en dus voor een hoop stemmen kan zorgen, niet uiten, onder dreiging van opgepakt te worden.

Maw, in onze "westerse democratieen" zitten we in exact de "onmogelijke situatie" die ge daar beschrijft.
Maar dat gebeurt net heel veel in onze Westerse democratie. Waar gij u in vergist is geen onderscheid te maken tussen vrije mening en domme ideeën. Als iemand zegt dat alle moslims buiten moeten, dan gebeurt dat niet omdat dat gewoon een dom idee is. En , vergeet niet, ik als atheist, ben geen liefhebber van fundamentalistisch religies.

Ik ben namelijk ook tegen het domme idee om alle ultra libertaristen buiten te gooien. Ik ben namelijk consequent.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden