Los bericht bekijken
Oud 5 mei 2010, 06:54   #17
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Het is juist NU dat je toch je best moet doen.

Ik ben blij dat mijn vele standpunten die ik jarenlang op dit fora heb bepleit blijkbaar uitwerking krijgen.

Een tweede initiatief inzake is www.volksraad.be

We moeten alles mobiliseren gewoon.
Het spijt ons ook natuurlijk maar deelname was gewoon niet realistisch. We vinden dat het halen van de 5 % kiesdrempel er moet inzitten om te starten met deelname. Dan zal er ook een propaganda voordeel te halen zijn, zelfs al sneuvelt ge op de meet. Nu worden de kleine starters gewoon doodgezwegen door de media en verdwijnen zij in stilte van het politieke toneel.
Vandaar dat we onszelf als doel stellen om een sysmpathisantenbestand te hebben van 2% om te starten met verkiezingsdeelname, wat voor een volksinitiatief een aanvaardbaare "handtekeningdrempel" is.
Met de "volksraad" ben ik het niet eens. Dat de partij het stemgedrag bepaald van zijn mandatarissen is nu ook. Al hebben de partijleden bij de ene partij wat meer te zeggen dan bij de andere.
Bij ons beslist de kiesgerechtigde burger. ALLE kiesgerechtigde burgers. Zoals bij de andere Direct Democratische initiatieven zoals DEMOEX (Zweden) en SOL (Australië). De beslissingsmacht leggen bij de partijleden is voor ons de oplossing niet.

WIJ zijn het volk, WIJ beslissen

www.opstand.net

Paul
__________________

Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 5 mei 2010 om 06:59.
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden