Los bericht bekijken
Oud 26 februari 2021, 09:44   #7
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik lach mee een kriek als ik de woorden "democratische vernieuwing" lees. Ik werkte ooit mee aan "de dag van de democratie" in Antwerpen. Ik herinner mij het beeld van de kliek "democraten", aangevoerd door een zekere Kristien Hemmerechts, die het Vlaams Blok met geweld de toegang versperde naar de zaal waar het "democratische" debat werd gevoerd.

Het artikel in De Standaard is bedrieglijk en effenaf leugenachtig. Als er iets is wat de VLD wél wil is het herfederaliseren. Maar daar is niet alleen een staatshervorming en een 2/3de meerderheid voor nodig. Elke partij gaat dat gebruiken om er iets anders te kunnen uithalen. En dat wilde VLD niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Een bevraging is hoe dan ook geen referendum. Zeker geen online bevraging. Ik heb drie vriendinnen. Alle drie stadsmadammen, terwijl ik uit "de" Limburg kom. Ik ben de enige van mijn leeftijdsgenoten die een PC en internet heeft. Daar komen de politieke analfabeten bovenop die niet geïnteresseerd zijn in politieke spelletjes.
Zelfs politieke analfabeten zijn niet achterlijk. Ze wéten dat een internetbevraging vrijblijvend is, en dat ze hoe dan ook gesjareld zullen worden.

Dat de"liberalen" maar eens beginnen met het bindend referendum in de grondwet te krijgen dat Verhofstadt zijn goedgelovige blauwe pappenheimers enkele decennia geleden beloofde. Liefst ook op volksinitiatief zoals in Zwitserland.

De Croo heeft de kans nu de machtigste vivaldipartij, de PS, Vlaanderen vers geld wil afhandig maken. Van de geleidelijke vermindering van de miljardentransfers die tegen 2024 werd overeen gekomen zal niets in huis komen. Wallonië én Brussel hebben NU geld nodig. Dat er geen geld meer IS, ook niet in Vlaanderen zal hen worst wezen. Vlaanderen moet het geld maar halen waar het altijd al gehaald werd: bij de "rijke" Vlamingen.
Maar Knuppel toch.
VLD/MR willen geen federale staat, maar een unitaire staat.
En democratie is een utopie.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden