Los bericht bekijken
Oud 24 augustus 2009, 01:26   #11
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Nog een belangrijk aspect is de duurzaamheid. Ik heb door slechte isolatietechnieken daken volledig weten afbreken na 30 jaar wegens totaal verrot en dan vraag ik mij af waar het ecologisch aspect gebleven is. Ik kan mij niet voorstellen dat alle 30 jaar een volledig dak vernieuwen ecologisch en financieel verantwoord is. Hetzelfde voor spouwmuurisolatie die volledig verzakt is enz... Het zou in de laatste tien jaar wel duidelijk moeten zijn, voor hen die werken in de sector, wat de grootste fouten zijn, en de gevolgen ervan, door foutieve isolatietechnieken. Het is natuurlijk de vraag of de sector wel geinteresseerd is om fouten bekend te maken en duurzaamheid in de hand te werken.

Paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Wat ik totaal mis bij een dergelijke opsomming van fantastische technieken is de onderhoud en herstellingskosten over pak weg 25 jaar en dan vervanging. Soms denk ik dat er sommigen van die fantasten véél te lang in de zon hebben gestaan (gratis) en totaal geen benul hebben van budgetbeheer.

Paul
De actuele trend is dat de hele bouwmarkt steeds meer in handen komt van gestructureerde kapitalisten, projectontwikkelaars. Dergelijke structuren hebben uiteraard maar één doel: zoveel mogelijk winst maken. Het is maar de vraag of de dynamiek die daaruit voortkomt ook gezond is. Projectontwikkelaars beweren dat niet alleen daken om de 30 jaar volledig vernieuwd worden, maar het hele woningpark. Denken hun vertegenwoordigers in het publieke debat, hun belangengroepen, nog aan het algemeen belang als zij dergelijke uitspraken doen? Ik ben daar niet zo zeker van.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 24 augustus 2009 om 01:29.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden