Discussie: Federale kieskring
Los bericht bekijken
Oud 13 maart 2007, 22:42   #174
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ach, onze strijd komt natuurlijk nooit op het TV-scherm. Toen er, voor het eerst in de geschiedenis, een franstalige UF'er in de Dilbeekse OCMW raad kwam zetelen (met VLD stemmen) repte niemand daar een woord over. Toenhet uitlekte dat Platteau bepaald franstalige inwoners op zijn bureau in het frans te woord stond, kon dat ook niemand schelen. Als ik of eender wie anders in mijn eigen gemeente word uitgescholden voor dingen als 'Salle Flamand', ligt niemand daar van wakker.
Zie maar hoe de WLD in Beersel het zelfs presteerde om samen te spannen met de UF voor de verdeling van de OCMW-mandaten.

Ik denk overigens dat men in de pers alleen maar wakker zou liggen van Dilbeek indien de mogelijkheid bestond dat het VB er een meerderheid zou kunnen halen. Duidelijk?

Citaat:
Het lijkt hier voor buitenstaanders misschien allemaal goed te gaan, maar niets is minder waar. De verfransing van de Rand gebeurt geleidelijk, en eer Vlaanderen het beseft is het misschien al te laat.
De meesten zullen pas wakker schieten als de verfransing tot aan de poorten van Aalst, Mechelen en Leuven reikt, vrees ik.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 13 maart 2007 om 23:01.
Zwartengeel is offline